Gå til innhold

Eizo F77S(21") eller Nokia 445 Xi plus(21")??


bOFFE

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg håper noen kan hjelpe meg med å velge.

Jeg skal ha meg "ny" skjerm og ønsker å oppgradere fra en 17" til noe større - gjerne en 21", men den bør være av god kvalitet. Jeg behøver ikke det beste, men en skjerm som er bra spesielt mht. spill. Jeg kan velge mellom Eizo F77S eller Nokia 445 Xi plus, begge er 21". Eizo'en har 0.28 i dot pitch mens Nokia'en har 0.22. Er det viktig å legge vekt på dette, eller har det liten praktisk(synlig) betydning??

Er litt i tvil om jeg skal gå for en 21" - kanskje 19" er nok??

Hjelp meg litt her så jeg ikke gjør noe dumt når jeg skal investere noen 1000 lapper i ny skjerm!!

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg håper noen kan hjelpe meg med å velge.

Jeg skal ha meg "ny" skjerm og ønsker å oppgradere fra en 17" til noe større - gjerne en 21", men den bør være av god kvalitet. Jeg behøver ikke det beste, men en skjerm som er bra spesielt mht. spill. Jeg kan velge mellom Eizo F77S eller Nokia 445 Xi plus, begge er 21". Eizo'en har 0.28 i dot pitch mens Nokia'en har 0.22. Er det viktig å legge vekt på dette, eller har det liten praktisk(synlig) betydning??

0,22 på Nokia-skjermen er nok horisontal pitch, som noen ganger oppgis i stedet for den vanlige, diagonale dot pitchen, fordi man får lavere tall, som virker mer imponerende.

 

Uansett betyr slike specs lite i virkeligheten. Ut fra det jeg har sett av brukte 21-tommere, ville jeg ha valgt Eizo.

Lenke til kommentar

huff jeg hadde 0.28 dot pich i en 21" som jeg byttet til bare med en gang!

nå har jeg en 19" men 0.26 som jeg heller egentlig ikke er helt fornøgd med..kornete bilde!. men..denne skjermen som jeg sitter ved nå er en eizo 17" som har 0.28 dot pich.. den er ikke kornete..hmm..kanskje det har noe med hvem som leverer de (19" er en samsung) :-? :o

Lenke til kommentar

har det beste billedrøret og dermed synsopplevelsen.

Spek.messig er de relativt like. Tror Nokia har bedre spek. faktisk.

I allefall pro modellen som kom noe senere.

 

Har solgt begge disse i sin tid - ikke daværende MD men noen som var bedre på service.

 

 

Jeg ville valgt Eizo'n.

Lenke til kommentar
:D  :D Har en Eizo F77S og kjører 1280 x 1024 med 100 HZ oppløsning på et Sapphire Radeon 9700 Pro og bildet er klart som dagen.

Ja, F77 har jo et sylskarpt bilde også i 1600*1200.

 

Nokia-skjermen (har ikke sett Pro-versjonen) er ikke fullt så god, men helt brukbar den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...