Gå til innhold

Media & kommenikasjon, fotograf?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg går på media nå, jeg går i andre klasse og lurer på om jeg skal gå i lære som fotograf, og lurer på om det er mulighet for og feks flytte til USA og gå lære der?

jeg orker ikkje mer skole nå, og trede året er værst !

er det noen her som har blitt fotograf og syns det er et greit yrke ?

 

 

Mvh kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg ville ikke gått ut i lære som fotograf dersom du ikke var sikker på at det var det du ville bare fordi du var lei av å gå på skole. Et ekstra år på skole er ingenting i forhold til 40+ år i feil jobb ;)

 

Når det er sagt er det ikke bare bare å være fotograf. Jeg har lest en del artikler om akkurat det, som f.eks disse:

Blikket er alfa og omega

Du må ofre om du skal lykkes som fotograf

Ellers vil jeg tro du kan få ganske mange gode tilbakemeldinger på "Digital foto og video"-delen av forumet når det er snakk om arbeidsmarkedet for fotografer, hva de syns om yrket etc etc ;)

Lenke til kommentar

Er ikke noe problem å livnære seg som portrettfotograf om du virkelig vil, men du må da gjøre VELDIG mye annet enn fotografi (type kundebehandling, økonomi o.l.), og den kunstneriske friheten er ikke såve veldig stor.

Å livnære seg som fotojournalist er vanskelig, da de blir færre og færre med mobilkameraenes inntog, og med den effektiviseringen vi ser pga. at alt er digitalt og trådløst.

 

Om du virkelig er flink, klarer du nok fint å leve av foto, men det krever blod, svette og tårer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...