Gå til innhold

Ny på eBay - Treng hjelp med Money Order? [HASTESAK]


Anbefalte innlegg

Det er fremdeles påfallende mange erfarne selgere med flere tusen salg bak seg, som lar deg bruke unconfirmed paypal selv ved kjøp av ting til hundrevis av dollar. De bare skriver "svindelforsøk funker ikke her" på auksjonssidene, og lar det stå til.

 

En klokkeforhandler som jeg ikke aner selger enda, som hadde 100% positive tilbakemeldinger med flere hundre salg av klokker i 3-5000$ klassen lot meg bruke unconfirmed paypal.

 

Merkelig

 

Ja kan være enig med det, men det har kanskje med selgernes egne erfaringer også å gjøre.

 

Når det gjelder dobbeltbetalingen ville jeg først kontaktet selger. Om ikke kan du kontakte banken som kanskje også kan hjelpe deg dersom selgeren nekter å refundre beløpet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okey, så eg gjekk tilbake og fiksa på dette og fullførte prosessen på nytt. SAMME feil oppstod på nytt. Hmmm tenkte eg, og tok turen innom nettbanken for å sjekke om noko hadde gått ut frå kontoen. JA det hadde det, 2 x 306,- faktisk.

Tror du kan ta det med ro, dette har skjedd meg også. Prøvde å betale en vare over nettet senest for noen uker siden, og fikk slik adresse-feil som du nevner to ganger på rad. Sjekket nettbanken med en gang, og beløpet var trukket to ganger også! Men dette var bare reservasjoner, ikke fysisk trukket. Pengene kom ikke gjennom på bedriftens side, derav feilmeldingene. Så pengene kom tilbake på konto 2-3 hverdager senere.

Lenke til kommentar

ser at noen nevner bankoverføring med iban/bic,det går dessverre ikke til usa,da dette kun er for europa.

 

jeg spurte i banken min engang ang. money order,men det hadde dem aldri hørt om engang,så tror du kan slite litt der.

 

når jeg fikk overført penger for et salg gjennom paypal,så tok det ikke mange minuttene.

men tok noen dager fra jeg overførte pengene fra paypalkontoen,til de ble registrert på kontoen i banken min

Lenke til kommentar

En money order er usikret pengeoverføring. Eksempelvis Western union. Det er generellt sett IKKE lurt å bruke dette for å betale. Folk som i utgangspunktet ber at du betaler med dette er som regel svindlere, fordi det går ikke ann å trekke tilbake penger som er betalt eksempelvis via Western union, og du vil ikke være beskyttet av Paypal og Ebay.

 

I dette tilfellet dog så eprøver selger bare å beskytte seg selv, og det er du som har gjort en feil i utgangspunktet, så jeg tviler på at dette er et svindelforsøk. en moneyorder er omtrent som å sende penger i en konvolutt mer eller mindr,e bare at du splitter å fysisk sende pengene.

 

Det er western union kontorer rundt om kring i landet. VI fikk nylig en WU kontor her i Bergen blandt annet mener jeg å huske.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Trådstarter jeg har vært borti det samme akkurat som du. Hele pointe (gad ikke å lese gjennom hele tråden) men noen har sikkert kommet med den, er at selgeren ønsker å få en bekreftelse på at den adressen som det skal shippes til stemmer overens med det som blir oppgitt på PayPal kontoen din.

 

Det finnes flere forskjellige løsninger på dette, men for meg var det ren tilfeldighet at jeg hadde en Amazon.com konto med akkurat de samme opplysningene som jeg hadde på PayPal. Dette var mer enn nok for selgeren som bevis for at jeg var den jeg utgav meg for å være. Jeg tok et Skjermbildet av de opplysiningene jeg hadde på Amazon av en tidligere ordre jeg hadde gjort der og vips var saken ute av verden og jeg fikk varen min. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er western union kontorer rundt om kring i landet. VI fikk nylig en WU kontor her i Bergen blandt annet mener jeg å huske

 

Konge! Takk for hjelpa. Når pengane eg feilaktig overførte gjennom PayPal er attende på konto, skal eg avleggje WU i Strømgata 4 ein liten visitt! Det luskar sikkert eit svindyrt gebyr i buskene, men det får no heller vera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...