Gå til innhold

PC til videoredigering < 6000


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal foreslå en så billig pc som mulig til videoredigering. Programmer som blir brukt er typisk Pinnacle Studio (videoredigering), enkelt bildebehandling og lydredigering. PC-en skal ikke brukes til spilling.

 

I tillegg er støy en faktor som jeg vil gjerne redusere så mye som mulig. Utover dette har jeg ikke noen kriterier...

 

Noen som har noen billige forslag?

 

Edit:

Tror ikke jeg kommer til å overklokke.

Endret av olona
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra:

http://www.techspot.com/review/36-intel-core2-quad-q6600/

 

"According to our previous tests, there are currently no games that take advantage of the additional two cores; however software such as Photoshop, Pinnacle Studio Plus, QuickTime and 3D Studio Max all greatly benefited from the power of four dedicated cores. For example, the QX6700 was 15% faster than the Core 2 Duo E6700 in Photoshop, and gains as big as 43% were seen in Pinnacle Studio Plus. The biggest performance gap was found in 3D Studio Max where the QX6700 was 89% faster than the E6700."

 

Kjell har et bra forslag, Men til videoredigering er 4 kjerner ganske greitt å ha. Ville byttet prosessoren til en Quad core og kanskje oppgradert til 4GB minne.

Lenke til kommentar

Takk for svar folkens.

 

Hvordan er det med støy? Noen gode forslag på tillegg som gjør at dette ikke bråker like mye som en jetmotor...

 

egentlig burde være stille nok til å kunne snakke med mikrofon i nærheten uten at man hørere det altfor godt...

 

Ps: er skjermkortet godt nok - ser bare at det virket billig i forhold til andre komponenter... ?

Endret av olona
Lenke til kommentar

Syns ofte det har vært power supply som har bråkt mest.

 

Dersom man skulle kjørt noen spill også på dette, vil det være nok å kjøre et bedre skjermkort (dette gjelder en annen billig maskin som skal også brukes til spill, men ikke nødvendigvis best-of the best...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...