Pålarn Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 (endret) Hei ; D Har en Western Digital WD2500 som jeg koblet ut av PC-en fordi jeg skulle prøve noe greier. Også når jeg setter den tilbake så finner jeg ikke disken, deretter tar jeg den ut igjen og sjekker om det kommer noe lyd av den når jeg kobler til strømmen. Kom ingen lyd av den i det hele tatt... Skal harddisken starte selv om jumper står feil? Jeg har en annen Western Digital, og den starter med engang jeg kobler til strømmen. (Uten IDE kabel også) Noe jeg kan gjøre med den? -Pål Endret 23. mars 2008 av Skagen Gjorde emnetittelen mer beskrivende.
emva Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Jumper har ingenting å si om HDD`en starter eller ikke. Jeg har ikke opplevd noe slikt før, sikker på at den ikke spinner opp? Prøvd å sette den i en annen datamaskin? Tenker høyt her: Statisk elektrisitet kan vel ikke forhindre at en HDD slutter å spinne opp?
Pålarn Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Skrevet 10. mars 2008 Kan prøve å sette den i en annen datamaskin seinere idag Kommer med update da
Pålarn Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Skrevet 16. mars 2008 Har prøvd i en annen maskin nå, men fikk ikke noe liv i den :O Skjønner ikke hva som har skjedd, jeg skulle bare ta den ut i 5 min så dauer den ;p Noen tips?
Pålarn Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Skrevet 22. mars 2008 Bump Skulle tro at den plata eller noe har låst seg fast Er det risikabelt å skru opp å se der? ;p Er ikke noe superviktig innpå der, men 250gb med helt nye DVD filmer som jeg ikke har brent ut enda :O
tingo Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Skulle tro at den plata eller noe har låst seg fast Det kan faktisk skje (stiction), men det er mange år siden jeg har opplevd det nå. Dersom platene har låst seg, så vil du sannsynligvis høre en slags tikking (kontrolleren som forsøker å starte motoren). Er det risikabelt å skru opp å se der? ;p Å åpne selve "kassa" på en harddisk garanterer at den aldri vil virke mer, med mindre det gjøres av Ibas eller et tilsvarende firma.
Pålarn Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Skrevet 23. mars 2008 Okeii Tusen takk for svar, veit dere sånn ca. priser hos slike firmaer eller? ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå