Gå til innhold

politiscanner


Anbefalte innlegg

Det er MYE moro man kan ha med en god scanner + en god antenne. Folk tenker at man Kun lytte til f.eks politi. Langt så der i fra. Selv om man f.eks kun hører på politi, så er det en del å sette seg inn i der (dekkmerker,kallesignal, forkortelser m.m)

 

Går man inn på scanner som f.eks tar inn SSB(USB og LSB), så kan man få inn signaler som når jorda rundt.

 

Hører man på VHF (30-300mhz), så går ikke signalene lengre enn hva man kan se.

 

Selv har jeg LAGET meg en enkel antenne, men rekkevidden er ca 12mil (radius). På gode dager kan jeg sitte her i Aust agder (helt ved kysten) og høre på svensk politi nede i Gøteborg (20-22 mil unna).

 

 

Jeg anbefaler å ta turen innom forumet til www.politiscanner.com og sjekk ut det som er der. Det er norges største forum når det gjelder "politiscanner".

 

www.dittvalg.no

www.permo.no (disse gutta har PEILING)

 

ps:

 

Icom pcr 1000 og Winradio1550e er to stk konge mottakere som tar inn alt mellom himmel og jord. (dette er to RENE computer-styrte scannere)

 

Interessert i romfart? Man kan høre på romstasjonen ISS over VHF når den passerer over norge :)

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...
Videoannonse
Annonse

Hvordan funker en sånn scanner?

 

Hvis jeg feks hører en brannbil suse forbi, hvordan går jeg fram for å finne kanal/frekvens for å høre på?

 

Kunne tenkt meg en sånn en for å høre på amk/politi når jeg sitter på jobb å kjeder meg i helgene, men gidder ikke kjøpe før jeg vet hvordan de fungerer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...