Gå til innhold

Lurer på en ting angående dvd spillern min LG RH245B


Anbefalte innlegg

Det står på nettet og i brukermanualen at både divx og xvid kan spilles av. Alle filmer jeg har prøvd og legge inn er av en av disse to men kun et fåtall spilles av.. Noen som vet hva det kan skjyldes?? Filmer i mpeg funker heller ikke..

 

En annen ting jeg lurer på er hvordan man får skjekket formatet på filen man har??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med alle de problemene man kan få med xvid/divx spilling på en PC, der man har utallige kodeker å velge mellom, er det ikke rart at det blir trøbbel på en slik avspiller der den gjeldende kodek er mer eller mindre låst.

 

Kanskje den bare håndterer visse typer divx?

 

Tror applikasjonen Gspot (http://www.headbands.com/gspot/) er ganske god til å se nøye hva filmfilen din inneholder.

Lenke til kommentar
Kult! Du svarte på det jeg lurte på:-) Men det er jo litt sprøtt da, en divx er ikke som en selvfølge et bestemt filformat altså? Går det ann å gjøre om dette med noe program eller? Akkurat som at man f eks konverterer bilder til forskjellige formater...

 

Hmm Nå føler jeg meg kjukk i huet som ikke skjønner det her! Det er jo akkurat det med å konvertere til andre formater det ser ut som går ann med dette programmet? Det står er ihvertfall en funskjon som heter resizing, men kommer jo ikke noe lenger, det er jo ikke noe startknapp.. *ler* Jeg må finne meg noe annet å bedrive tiden med jeg nå, skjønner jo ikke en dritt:-(

 

Det andre jeg ikke skjønner er det at på dvd spillern er det et W mediaplayer symbol, da vil jeg tro at spillern ihvertfall er kompatibel til og spille av de fleste formatene som den kan. Men så enkelt er det vel heller ikke?:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...