Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan fikse NAT på router.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har holdt på en stund med dette nå Ullsokk1 :) Tålmodig er du iallfall :D

 

Kan du ikke ringe leverandøren din og spør da? Evt resette routeren som jeg sa, hvis du har lest manualen og du slipper å betale noe. Les hva jeg sa tidligere ang det.

 

En ting er å hjelpe deg med å finne static ip, men det problemet du har hatt med passord er det ikke så enkelt for andre å hjelpe deg med :(

Lenke til kommentar

Om du bruker et trådløse nettet vil du ofte få problemer med ping (latency) i spill. Annbefaler å bruke kabel om du ikke vil få dårlig ping fordi noen står i døråpningen til rommet ditt.

 

Om du skriver opp hva slags modem du har fått av telenor og om du eventuelt bruker en router i tillegg. Det vil mest sannsynlig ikke være nødvendig å sette statisk ip eller åpne porter. Tror heller problemet ditt er dårlig forbindels mellom router og pc (om Wlan).

 

Forsøk å bruke en kabel og ikke sett opp ting om du ikke er 100% sikker på om det vil hjelpe.

 

Veldig veldig forenklte Nat forklaring:

Nat sperrer så andre maskiner ikke får snakke med pcn din. Om ikke din pc har pratet med de først da.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Men nå har jeg fått PW og har kommet in på telnet og på nat konfig. men kjønner ikke helt hvor jeg skal skrive inne alle de: We will list a series of lines here that will show you exactly how to forward the ports you need to forward. Xbox Live 360 requires you to forward the 88,3074 ports. Go ahead and enter the settings shown above into the Nat Server Setup menu.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Nå begynner jeg å gå ganske lei :p Det står hva du skal skrive: Xbox live requires to forward 88,3074 ports. Men hvor. Uploader bilde og satser på raskt svar.

 

 

Jeg prøvde sånn som på bildet, men når jeg trykker ENTER (comfirm) og går ut også inn igjen så er alt på 0 igjen, og xbox'en er fortsatt på strict!

 

Prøvde det samme i firefox men samme problem når jeg trykker apply så virker det som det ikke funker. nederst står det ''Status: Server ports duplicate! ''

post-118013-1214825611_thumb.jpg

Endret av Ullsokk1
Lenke til kommentar

Merkelig oppsett.

 

Anyway, IP-adress er vanligvis for intern IP. Om det er til Xboxen, må du sørge for at den alltid får den samme IPen. Dvs. at du åpner porten til f.eks. 192.168.1.60, også setter du samme ip til "Static IP" i Xboxens config.

 

Oj, holdt på å glemme noe. Når det står "Start Port" og "End Port" så åpner du alle portene fra og til i den Rangen. Det du skal ha er f.eks. "Start port - 88" "End Port - 88" også lokal IP til maskin som skal ha tilgang til denne porten.

 

Om flere maskiner skal ha tilgang til samme port, aner jeg ikke hvordan du skal gå fram.. :)

 

Edit:

Mange svar her nå, hvor start port ble dekket, men du må fortsatt sette en bestemt IP på Boxen din..

Edit2 - helt OT, but still:

Kunne ikke unngå å legge merke til at vi som var aktiv i tråden nå hadde gode "norske" navn.. Sovehest, Ullsokk1 og treskjegg.. (!)

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Nope, skal holde å gi det til Xboxen om det kun er den som skal ha fast IP.

 

Følger det ikke med software til routeren om du skriver gatewayIP i adresselinjen i Iexplorer? Om det gjør det, så er det ofte en egen "open ports for microsoft games" eller tilsvarende.

Lenke til kommentar

UPnP har ingenting med dette å gjøre, nei. Slik jeg hadde på min Netopia (?) ruter fra NGT var det et valg for microsoft spill, og en for Xbox oppkobling. Der ble alle porter som skulle åpnes åpnet uten mye ekstra arbeid.

I Cisco ruteren måtte jeg inn via Telnet xxxx og åpne via tekst. Så lenge det fungerer og man får det til spiller det liten rolle hvilket system de har valgt..

 

Har også vært borti at Combitel ikke har åpnet nødvendige porter til å hoste f.eks. Age of Empires 3 spill fra sentral. Dvs. selv om jeg har åpnet rette porter i router, har jeg fortsatt ikke fått tilgang til å hoste server. Kan det være noe slikt du sliter med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...