Gå til innhold

GameCube; kun for spilling?


tadcomp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går nok ikke å se filmer på GC'en siden DVD'ene er brent på en rar måte.

 

Det har vært rykter om at det kommer en mindre variant av GC'en som kan spille DVD'er, men ingen kan bekrefte noe, og det vil uansett bli lenge til.

 

Det går an å bestille en Panasonic Q(Stereoanlegg og DVD med Gamecube) fra Japan, hvis du er veldig interresert, og det har vært rykter om at det lages en variant a Panasonic Q for vesten også.

Lenke til kommentar

Etter sigende er platene brent motsatt vei, noe som vil gjøre at du behøver et spesielt brenneprogram for å brenne de videoene dine. I tillegg skal det være snakk om GOD-discs, en egen DVD-disc, som ikke har fungerende motparter ute på det åpne markedet. Jeg har ingen inside kunnskap om dette, men hadde det vært mulig å brenne og kopiere film til GC, hadde vi for lengst sett brente spill på GC...noe vi ikke ser.

Lenke til kommentar

Brenning av spill ødelegger markede, de er helt ubruklig de menneskene som gjør det. Jeg har selv chippet og flashet, PS2 og Xboxen, men det er BARE for å kunne spille import spill. Gamecuben min er amerikansk.

 

Mennesker som brenner/laster ned spillet er helt ubruklige.

Lenke til kommentar
Brenning av spill ødelegger markede, de er helt ubruklig de menneskene som gjør det. Jeg har selv chippet og flashet, PS2 og Xboxen, men det er BARE for å kunne spille import spill. Gamecuben min er amerikansk.  

 

Mennesker som brenner/laster ned spillet er helt ubruklige.

 

Skjønner ikke helt hvor den kom fra..... var aldri snakk om piratkopiering her, var snakk om å brenne filmer -> se de på gc. noe som er helt lovlig vet du...? fullstendig unødvendig post det der. Interessant poeng er jo dette du hevder med at folk er ubrukelige. Tatt en smule ut av kontekst eller gutten? :shrug:

Lenke til kommentar

Hmmm, går det ikke an å kopiere min Last man standing (som jeg ærlig og redelig kjøpte på ARK Dahl, Roseby) til PC-en min, og så bruke den som en film(snutt) til et lite selvprogrammert spill? Man ser jo filmer i ganske god kvalitet på f. eks Medal of Honor, introduksjonsfilmen er jo ikke animert. Eneste man trenger da er vel et program som man brenner slike discer med, og et program man lager det lille ukompliserte spillet med. Brenner det som et SPILL og ikke en film. Funker vel kun i torien tenker jeg... :(

Lenke til kommentar
Brenning av spill ødelegger markede, de er helt ubruklig de menneskene som gjør det. Jeg har selv chippet og flashet, PS2 og Xboxen, men det er BARE for å kunne spille import spill. Gamecuben min er amerikansk.  

 

Mennesker som brenner/laster ned spillet er helt ubruklige.

 

Skjønner ikke helt hvor den kom fra..... var aldri snakk om piratkopiering her, var snakk om å brenne filmer -> se de på gc. noe som er helt lovlig vet du...? fullstendig unødvendig post det der. Interessant poeng er jo dette du hevder med at folk er ubrukelige. Tatt en smule ut av kontekst eller gutten? :shrug:

 

Les litt over der da, brenning av spill var nevnt, du er tydlig en av de, siden du kritiserer meg for å misslike det at folk brenner og kopierer spill.

Lenke til kommentar

Å herre gud, quaker, hva er det du er så sur for? Ingen har snakket om brenning av spill. Eneste som ble sagt er at det er lite trolig at det går ann å brenne dvd'r til GC, da det ikke er noen GC spill som kan lastes ned fra nettet.

 

Personlig synes jeg det er dumt at ikke konsollene kan (uten å moddes) brukes til å spille divx filmer. Derfor har jeg moddet min xbox og bruker den til å se filmer (eller tv serier jeg har tatt opp fra tv).

Lenke til kommentar

Vel, jeg sa ikke at noen av dere var teite. Jeg sa ikke noe TIL han som skrev det. Jeg bare blir så sur når jeg leser backups av spill, at jeg bare må si min mening om det. Enten det er av interesse for dere eller hva det måtte være. Modder konsollene selv jeg.. det er det ikke noe galt med. Men hvorfor henge seg like mye opp i det jeg sa? Som du mener jeg hang meg opp i det han sa?

Lenke til kommentar

sånn som det er nå så finnes det ingen måte å ta backups e.l. på GC, var endel rykter rundt Q, men de døde raskt hen de også. Eneste som finnes er freeloader for import spill.

 

Quaker: jeg håper du er klar over at norsk lov fortsatt tillater sikkerhetskopier? Og selvom jeg skal si meg enig i at de aller fleste backups er piratkopier finnes det fortsatt mange som tar backups av spillene sine. 5-600 kroners spill.. kjipern å få riper i dvd'en da... enkelt og greit. Burde vel lagt dette død, men blir bare litt småprovosert når du presterer å si noe sånt uten å legge noe konkret bak det.

Lenke til kommentar
Modified Panasonic Q System  GC  $479.99

 

GameCube with DVD capabilities. Modified to allow playback of games and DVDs from any region. European (PAL) games have not been tested.

 

Manufactured by: Panasonic/Nintendo

 

*Sikle* *sikle*

Med dagens kronekurs vil det der bety at den koster 3397,37 kroner. Egentlig ikke så verst for en sånn maskin! Selv om PAL ikke har blitt testet, kan det jo hende at det funker lell!

 

PS: Panasonic har gjort avtaler med de to kongene; nemlig Nintendo og Toyota!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...