Gå til innhold

Punkbuster , et helvete for oss vanlige dødlige :(


Anbefalte innlegg

Jeg kjøper Battlefield 2142 Deluxe fra EA store , installerer det og laster ned nyeste PB versjon og adder Battlefield til lista.Men når jeg joiner en server , så blir jeg hevet ut av ja nettopp PUNKBUSTER med en gang.

Jeg har Vista64 , kjører som admin og nyeste PB versjon , hva annet som er galt har jeg liten greie på.

FAEN !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører du spillet som admin eller er det bare profilen din på PCen?

 

Jeg har slått av brukerkontroll i kontrollpanelet , så om jeg kjører spillet som admin eller ikke skal vel ikke ha noe å si egentlig .

Jeg ble akkurat også hevet ut av COD4 fordi jeg hadde en nyere versjon av punkbuster(2.061) enn det serveren brukte !!!! ( 2.060) . faenimeg helt utrolig .

Lenke til kommentar

Punkbuster innstallasjonsfil

Punkbuster-setup for å legge til spill og oppdatere punkbuster

 

Først kjører du installasjonsfilen for Punkbuster. Dersom du allerede har gjort dette gjør du det igjen! Trenger ikke å uinstallere før du innstallerer på nytt. Etter at du har installert sjekker du at PnkBstrA og PnkBstrB slipper gjennom den innebygde brannmuren i Vista (Kontrollpanel og "Slipp et program gjennom Windows-brannmuren").

 

Kjør så andre filen og legg til BF 2142 (vet at du har gjort dette, men skader ikke å gjøre det igjen). Så sjekker du at Punkbuster er oppdatert (Check for updates). Etter at du har gjort dette restarter du maskinen. Etter omstart skal alt fungere smertefritt. Hadde samme problemet som deg med Vista 64 bits, fulgte denne metoden og da fungerte det for meg. Riktignok i BF2, men det går sannsynligvis for det samme.

 

Lagre begge filene ett lurt sted, så kan du lett kjøre de når du trenger det. :)

 

For mer informasjon om punkbuster besøk www.evenbalance.com

Lenke til kommentar
Punkbuster innstallasjonsfil

Punkbuster-setup for å legge til spill og oppdatere punkbuster

 

Først kjører du installasjonsfilen for Punkbuster. Dersom du allerede har gjort dette gjør du det igjen! Trenger ikke å uinstallere før du innstallerer på nytt. Etter at du har installert sjekker du at PnkBstrA og PnkBstrB slipper gjennom den innebygde brannmuren i Vista (Kontrollpanel og "Slipp et program gjennom Windows-brannmuren").

 

Kjør så andre filen og legg til BF 2142 (vet at du har gjort dette, men skader ikke å gjøre det igjen). Så sjekker du at Punkbuster er oppdatert (Check for updates). Etter at du har gjort dette restarter du maskinen. Etter omstart skal alt fungere smertefritt. Hadde samme problemet som deg med Vista 64 bits, fulgte denne metoden og da fungerte det for meg. Riktignok i BF2, men det går sannsynligvis for det samme.

 

Lagre begge filene ett lurt sted, så kan du lett kjøre de når du trenger det. :)

 

For mer informasjon om punkbuster besøk www.evenbalance.com

 

Jeg har oppdatert PB filene , alt er up to date ! Tilmed slått av firewallen , ALIKEVEL blir jeg av punkbustermonsteret hevet ut av 2142 serveren ! COD4 fungere bra nå , men 2142 er en lei kjepp :(

Aner ikke hva jeg skal gjøre med 2142 altså .

post-144689-1205002686_thumb.jpg

Lenke til kommentar

ikke blitt lei av doom heller enda ser man ;) hehe, hadde du forresten prøvd og høyreklikka på bf iconet og valgt kjør som admin? .. fungerer ikke det så blir vel nesten løsning, avinstaller bf2142 (som er teh devil i mine øyne) og spill bf2 istedet :D

 

Hudrin

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har et stort problem med Call of duty 4!

 

Jeg har kjøpt det i steam, og har akkurat oppdatert PB. Jeg har lagt til CoD4 i PB men det står "PB not installed."

 

Når jeg prøver å åpne CoD4 får jeg opp denne ERROR meldingen: " Error. Could not find zone 'c/program files/steamapps/common/call of duty 4/zone/english/cond_post_gfx.ff "

 

Hva skal jeg gjøre? Mangler jeg en fil eller hva? Har prøvd å avinnstalere spillet, og innstalere det på nytt, men samme feilen kommer. har også prøvd å slå av og på PC-en!

 

Er det på grunn av punk buster?

 

Skal forresten oppgradere PC-en og gjøre den om til XP på tirsdag!

Skal jeg vente til tirsdag og prøve på nytt med XP?

 

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
ikke blitt lei av doom heller enda ser man ;) hehe, hadde du forresten prøvd og høyreklikka på bf iconet og valgt kjør som admin? .. fungerer ikke det så blir vel nesten løsning, avinstaller bf2142 (som er teh devil i mine øyne) og spill bf2 istedet :D

 

Hudrin

 

COD4 får funke som mana for mitt drapsinstinkt inntil videre ;)

Lenke til kommentar

Neeh du må ikke gi opp bf2142 ennda. Fantastisk spill. Hadde selv noen PB problemer med bf2142 en gang i tida. Selv med oppdatert PB. Etter litt googling fant jeg en løsning, var prosess ellerno jeg måtte aktivere, husker ikke helt.

 

Men prøv å google litt på problemet ditt. Evt. kan du spørre om råd her: http://www.battlefield.no/forum/index.php?showforum=382 , selv om det er lite aktivitet der til sjøs for tiden.

Endret av Snerk
Lenke til kommentar

Jeg hadde B2142 på Vistaen før , da funka det helt flott . MEn så rota jeg bort CD platene og måtte downloade spillet via EA Store online- brukte deres download manager og lasted ned Battlefield2142 Deluxe version og skulle kose meg.............

 

Jeg har prøvd alt,,,,,,

 

Nyeste Punkbuster installert med nyeste 2142 filer installert .

Slått av bruker kontroll og kjører som administrator .

Forandret på oppløsning da noen påsto dette kunne være årsaken.

Deleta alle profiler untatt en da noen påstod at flere profiler kunne trigge PB.

 

Jeg googla litt og nettet FLORERER med sammenlignbare tråder om vista og b2142 , det er en haug av fortvilte personer som får bare slengt tilbake at de må oppdatere PB , period . Dette hjelper jo ikke stort ser det ut som da problemet at man blir kicka av pb vedvarer .

EA ser ut til å drite i problemet da for meg er det klart at det er noe tull med deres "Deluxe" versjon av spillet - punkbuster og serverene som er oppe . PEEERRKELE !!

Lenke til kommentar
Jeg kjøper Battlefield 2142 Deluxe fra EA store , installerer det og laster ned nyeste PB versjon og adder Battlefield til lista.Men når jeg joiner en server , så blir jeg hevet ut av ja nettopp PUNKBUSTER med en gang.

Jeg har Vista64 , kjører som admin og nyeste PB versjon , hva annet som er galt har jeg liten greie på.

FAEN !

 

Synes å huske at PB er ikke kompatible med 64bits.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper Battlefield 2142 Deluxe fra EA store , installerer det og laster ned nyeste PB versjon og adder Battlefield til lista.Men når jeg joiner en server , så blir jeg hevet ut av ja nettopp PUNKBUSTER med en gang.

Jeg har Vista64 , kjører som admin og nyeste PB versjon , hva annet som er galt har jeg liten greie på.

FAEN !

 

Synes å huske at PB er ikke kompatible med 64bits.

 

Interessant , men COD4 funker da fint i 64 , punkbusteren der også .

Lenke til kommentar
Synes å huske at PB er ikke kompatible med 64bits.

 

Så vidt jeg har forstått så fungerer punkbuster i 64 bit OS, men det fungere ikke

med 64 bit spill (feks. har Crysis både en 32 bit og 64 bit klient. Punkbuster fungerer bare med 32 bit klienten selv om man kjører 64 bit OS).

 

Har forresten selv kjøpt BF 2142 via EA link (ikke deluxe men har "nothern strike" tilleggspakken), og har kjørt det i både vista 64, vista 32 og xp 32 uten noen problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...