Gå til innhold

Ventelo suger kraftig...


Anbefalte innlegg

Jeg kunne skrive side opp og ned om mitt kundeforhold til Ventelo de siste tre mnd.,men skal la være,og heller fokusere på de aktuelle problemer.

 

Kort og godt handler det om at Ventelo ikke leverer en funksjonerende e-postløsning.

For meg er mail det nest viktigste kommunikasjonsmiddel, etter mobilen. Alle kreditorer jeg har,kontakter meg gjennom e-post. Alt jeg kjøper på nettet, leverer bekreftelse på e-post. Noen forlanger også bekreftelser fra e-post,innen de effektuerer min ordre. Og da er det fryktelig irriterende , når min leverandør av e-posttjenester ikke klarer å opprettholde en plattform som virker.

 

I skrivende stund har jeg vært uten e-posttjeneste siden mandag,med unntak av noen få timer torsdag,hvor de klarte å videresende meg 4 spam-poster,- 3 med tilbud om billig Viagra,samt ett forretningstilbud fra en hyggelig herre i Nigeria. Men ingen av dem satt jeg og ventet på. Fra fredag var det stopp på levering igjen. Går jeg inn på Ventelos hjemmesider,så har de en post under Driftsmeldinger, hvor fremdriften tidvis kommenteres. ”Estimert rettetid..osv. ” Men dette klarer de heller ikke å stå ved,så nå står det kun at de ikke har noen estimert rettetid.

 

Og det mest fantastiske av alt,-de påstår at saken har topp prioritet og at teknikerene jobber på spreng for å løse problemet.Da sier jeg: De teknikerene må enten være totalt utkjørte og i behov for umiddelbar avløsning,eller så er de inkompetente og har fortsatt behov for avløsning, om de siden mandag har sprengjobbet med e-postserveren, uten å klare å fikse den. På denne tiden kan man fly tur-retur Stavanger - Oslo 360 ganger, men kan Ventelo fikse en e-postserver? Neida!

 

Jeg har ikke peiling på hva som er galt,selvsagt,for det gis det ingen opplysninger om. Men man kan jo spekulere hvorvidt det henger sammen med alle eierskifter som selskapet har vært gjennom, og kan hende for stor vekst. Ikke vet jeg, men det vet jeg, at snart èn uke på å rette en feil med e-post server, er tegn på inkompetanse og jeg trekker mine konklusjoner hva dette selskapet angår.

Amen!

 

ps. Birger.

Du har selvsagt rett..(-:

Endret av dejavu5757
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Store bokstaver blir oppfattet som skriking. Skriking hjelper kanskje mot småsøstre en gang i blant, men når du skriver som èn blant mange på f. eks. forumet skaper dette bare misnøye. Det vil føre til økt oppmerksomhet rundt innlegget ditt, men ikke nødvendigvis på den måten du hadde tenkt. Det vil tiltrekke seg personer som blir irriterte over at du skriker til dem, og alle vil ble mer opptatt av hvordan du skriver fremfor hva du skriver. Folk vil i stedet for komme med sure kommentarer til deg. Mange brukere kan la være å gi deg et skikkelig svar, hvis de føler at du "bråker" for mye.

 

Birger :)

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne høre om ditt kundeforhold med ventelo.

 

I 2000 fikk jeg endelig adsl. Den gang het de Bluecom og var ypperlig på service. Derfor falt valget igjen på bluecom/ventelo da jeg hadde vært strålende fornøyd med dem sålangt.

 

En rask adressesjekk viste 4mbit, noe jeg fant litt rart siden de andre ISPene viste 12mbit.

Sendte en mail om dette, men bestemte meg for å ringe neste dag istedet for å vente. Ventelo har ikke akkurat vært kjent for rask respons på email siste tiden.

 

Får en hyggelig kundebehandler på tråden som sier at det er noe feil i systemet deres, og at jeg kan få 12mbit hos dem også. Bestiller der og da ADSL2 12mbit, og fikk beskjed om at alt skulle bli ordnet. Skulle også få trådløs linksys router til 1NOK og trådløs telefon til 300.

Ba også SPESIFIKT om installatør da telefonsystemet i huset var noe ... skralt. Forklarte også dette slik at det skulle være 100% klart at jeg ville ha installatør.

 

Etter noe over en uke får jeg svar på emailen jeg sendte. Fyren som svarte på den kunne enten ikke lese, eller hadde liten aning hva han drev med. Han skrev nemlig at jeg kun kunne få 4mbit, selv om jeg også i mailen hadde skrevet at andre ISPer kunne gi meg 12 på nummersjekken sin. Sendte en noe krass mail tilbake.

 

Fikk ca 2 uker senere nok en mail. Og denne gang var det en annen kundebehandler som sa jeg kunne få 6mbit. Dette var ikke et svar på den krasse mailen jeg sendte i retur, men nok et svar på min første email. Hadde i mellomtiden vært i kontakt med support på telefon for å prøve å få en dato på når installatøren kom. Dette var vanskelig på dette tidspunkt så jeg måtte ringe tilbake senere. Spurte også om 12mbit, og be forsikret over at dette stemte.

 

Fikk adsl2+ modem og en... jensen router i posten. Litt gretten fordi de hadde sendt meg noe jensen-dritt istedet, men kunne egentlig ikke klage på dette siden den kostet meg 1KR.

Telefonen så jeg aldri noe til, og har enda ikke sett noe til...3 mnder senere.

 

Etter mer supporttelefon og mye ventemusikk, fikk jeg endelig en installatørdato. Spurte når jeg burde være hjemme får å kunne slippe vedkommede inn. Fikk da beskjed om at installatøren kun skulle i sentralen for å koble meg til, og at det ikke stod noe om husbesøk. Jeg måtte ringe relacom selv (for noe DE ikke hadde fått til).

 

Ringte relacom, og fikk ordnet meg en installatør med dato og det hele rimelig smertefritt.

Han kom på avtalt tidspunkt og ordnet det han skulle. Eneste problemet var at de også sendte meg en regning på 1300NOK. Normalprosedyren for dette er at du betaler ISP rundt 500NOK for installatør, og ikke betaler installatørfirmaet noe direkte. I dette tilfellet hadde jo ikke flinke ventelo greid å ordne noe som helst.

 

Nå var jeg ihvertfall på nett, men hva er det første jeg merker ? Joda, såklart har jeg kun 4mbit. Igjen et flott eksempel på glimrende kommunikasjon fra deres ansatte.

 

Dette førte til en ganske så spydig telefonsamtale fra min side. Kontrollert, men meget, meget spydig. Kundebehandler var forståelsefull og lovet å fikse opp i rotet. Fikk 2 mnd "gratis" inet, og skulle ordne hastigheten snarest. Snarest viste seg å være noe over 1 uke, selv om dette er noe som kan gjøres remote på noe under 1 minutt.

Fikk også 9mbit istedet for 12. Relacom installatøren hadde målt linjen til å fint kunne takle 14mbit. Har ikke giddet å kontaktet dem ang dette.

 

Nå har jeg ihvertfall endelig inet etter så ALT for mye om-og-men. I en perfekt verden, skulle den ene telefonen jeg tok når jeg bestilte ADSL være nok, men den gang ei. Over 2 timer i ventekø, utallige tydeligvis udugelige ansatte etc etc.. og ikke minst MYE irritasjon.

 

Nå ber jeg til høyere makter om at ting forblir stabilt, og at jeg slipper å ha noe som helst mer å gjøre med deres udugelige kundeservice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...