Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor kysser/kliner/klemmer jentene hverandre, og blir ikke tatt for lesber? Men hvis gutter gjør det da blir de sett på som homser!


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det sånn at jenter kan liksom gå fritt å kline, kysse og klemme hverandre og sånt uten å bli tatt for lesber? Ikke at jeg vil gjøre det med noen andre gutter, men hvis en gutt hadde kysset en annen gutt på vår skole hadde de jo blitt kalt homser for resten av livet?!

 

Hvorfor er det slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel bare sånn det er.

Noen jenter er såpass populær elns at de er meget trygge på å gjøre sånne ting. Blir de kalt "lesber" slenger de liksom bare en kommentar tilbake, og den som kalte dem lesber er "hatet" for resten av året, eller i verstefall stemplet homo eller retard.

Har de en gutt til kjæreste fra før av, er de vel enda tryggere. Som jeg selv har merka kysser/kliner jenter mest på fester når de er dritings, eller når de tvinges i gruppepress elns.

 

Når det gjelder gutter så vet jeg ikke.

Som sagt, er bare sånn det er blitt. Nå vet jeg ikke hvor gammel dere er da, men...

Gutter kan jo klemme hverandre så mye de vil uten å bli stemplet homo her jeg bor.

Avhengig av hvor populær de er såklart. Når det kommer til kyssing synes jeg selv at det er mega homo.

 

-- Litt offtopic

 

Hvis du ser på f.eks. NettBy, skriver jenter hjerter på vennene sine, både gutt og jente.

Gutter har bare hjerte på jentevenner. Det spørs jo som sagt om hvor gammel/populær de er også.

Mange skriver i tillegg "elsker deg" på alle vennene sine. Jeg synes det er teit. De vet ikke hva å elske er da. Såklart er det greit å skrive at man er veldig glad i hverandre osv., men "elsker deg" er ikke noe man kan slenge rundt til alle, imo.

Endret av The Jester Race
Lenke til kommentar

Vel, jeg kan vedde på at disse jentene som kliner på fest og lesber seg, ikke hadde gjort det hvis det ikke var gutter tilstede.. Det sies jo at mange gutter liker å se 2 jenter sammen, og da gjør jentene det beste de kan for å virke attraktive. Det er nå ihvertfall min mistanke..

 

Sist gang jeg så to jenter kline med hverandre var på en fest der det fantes en scene i det huset, og hvor satt disse jentene og klina? jo, på scena selvfølgelig.. Oppmerksomhet vet du..

 

Edit: men ser jeg 2 gutter som klemmer og kysser på kinn feks osv. ja da tenker jeg selvsagt med en gang at de er homo.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Ahh.. En av mine favoritt-temaer:

 

Get this:

 

Kvinner er og blir mer fysiske enn menn. De kommuniserer mye bedre på det nivået enn det vi kan.

Når de blir i humøret der emosjonelle tar over for logikken, og de blir presset/utfordret vil de gjøre slikt. Husker spesielt x-dama, som var superkonservativ. Jeg pumpa følelsene hennes som f, og pushet hun. Tok ca 10 sek så hadde hun rotet med 4 jenter.

Grunnen til dette er at de må vite at det er "greit" for dem å gjøre dette. Dermed kan de ta den siste delene av logikk og bare eliminere den til fordel for følelsene.

 

Jeg har rotet med mange menn just for the hell of it. Nettopp pga at jeg gir f. Menn er det kjønnet som bedømmer seksualitet (ref: Kvinner puler mange så er de horer), men det går begge veier.

De er så usikre på sin egen seksualitet at hvis de gjør noe så "absurd" som å rote med en mann stemples de automatisk som homser.

 

Den eneste begrensningen (ref: limiting belief) som du har om dette eksisterer i ditt eget hode.

 

Pick-Up-Artist

 

 

Endret av PUA
Lenke til kommentar

Jeg som er streit som en stolpe, kunne aldri finne på å kline eller noe annet med mannfolk, å gi klemmer og litt diverse funker jo helt greit, men noe seksuelt... nei der går grensa for meg.

 

Vi mannfolk er som han PUA duden sier, veldig bedømmende ovenfor det motsatte kjønn. Hos kvinner kan du gjøre både ditten og datten uten at det vil utgjøre noe stort. Men når det gjelder menn (skal ikke si alle, men en del hvertfall) så er du enten en streiting eller totalt homofil, bifil eller ei.

Lenke til kommentar
De er så usikre på sin egen seksualitet at hvis de gjør noe så "absurd" som å rote med en mann stemples de automatisk som homser.

Spot on.

 

Selv får jeg homostempelet kastet etter meg rett som det er. Enten som en reaksjon på klesstilen min eller måten meg og kompisene mine snakker til hverandre, evt blir avbildet på. Når det skjer slenger jeg ofte en småflørtende kommentar tilbake. Herregud for en reaksjon mange har. Enten blir de så flaue at de holder kjeft og stikker eller så truer de meg med bank for å så stikke.

 

Selv om jeg aldri kommer til gå så langt som å rote med en annen mann, med mindre et uskyldig nuss blir regnet som å rote - for det har jeg gjort.

 

Uansett er det som PUA sier usikkerhet rundt egen seksualitet.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om jeg er helt enig med dere her nå.. jeg mener, hvorfor i all verden skal man kline/kysse med det samme kjønn hvis man ikke er tiltrukket av h*n?? Det skjønner jeg bare ikke.. :blink:

Hvis det skulle gjelde gutter, så ser jeg ikke helt poenget med å gjøre slikt, hva oppnår du med det? Bedre selvsikkerhet? Er du streit så lar du heller være enn å vise hvor "fleksibel" og "sikker" du er på deg selv. Skjønner ikke hva en gutt som sier han ikke er homofil, for å så kline med en annen gutt egentlig vil bevise.

Lenke til kommentar
Hvis det skulle gjelde gutter, så ser jeg ikke helt poenget med å gjøre slikt, hva oppnår du med det? Bedre selvsikkerhet? Er du streit så lar du heller være enn å vise hvor "fleksibel" og "sikker" du er på deg selv. Skjønner ikke hva en gutt som sier han ikke er homofil, for å så kline med en annen gutt egentlig vil bevise.

Dobbeltmoral much?

 

Selv ser jeg ikke hva problemet er.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva en gutt som sier han ikke er homofil, for å så kline med en annen gutt egentlig vil bevise.

 

Ja, jeg lurer også på det samme.. på avstand så ser det ut som en robåt full av bifile som bare prøver å ro så fort de kan.. Men de som vil får rette på meg! Jeg vil bare finne ut av hvorfor man skal bortpå det samme kjønn om man er hetero.. Er da ikke noe problem LyleScott, jeg bare lurer fælt på dette her..

Lenke til kommentar
Selv ser jeg ikke hva problemet er.

 

Åja riktig, du ser ikke problemet nei. La oss ta for oss en enkel situasjon da. Du og bestekompisen din (som er streit) er på en fest. Så ser du han plutselig sitter å råkliner med en annen fyr. Skal du da fortelle meg at du ikke står der og lurer på hva faen som foregår?

Lenke til kommentar

Selvsagt vil jeg begynne å lure litt, men jeg har da ikke noe problem med det. Er det noe han vil, så har jeg da ikke noe imot det?

 

EDIT: Kan så vri det litt. Hvis du ser to venninner av deg sitte å kline på sofaen. Hva tenker du da, kontra to gutter?

Endret av LyleScott
Lenke til kommentar
Selvsagt vil jeg begynne å lure litt, men jeg har da ikke noe problem med det. Er det noe han vil, så har jeg da ikke noe imot det?

Nei og hvis jeg havnet i en slik situasjon, så ville jeg også respektert kompisen min til å ikke rakke ned på han av den grunn. Det jeg prøver å si er at jeg ikke forstår hvorfor en streit gutt ville kline med en annen gutt. Vi har vokst opp i et samfunn hvor som sagt tidligere, å se kvinnfolk kline er flotters, mens mannfolk blir med en gang stemplet. Alt jeg vil er å få se noen gode forklaringer på mitt og Melisma's spørsmål.

 

Selvsagt vil jeg begynne å lure litt, men jeg har da ikke noe problem med det. Er det noe han vil, så har jeg da ikke noe imot det?

 

EDIT: Kan så vri det litt. Hvis du ser to venninner av deg sitte å kline på sofaen. Hva tenker du da, kontra to gutter?

Hehe nettopp, Om jeg så to venninner gjøre det så ville jeg ikke tenkt over det engang, men om det var to gutter, ville det ha vært helt annen sak, og jeg ville mest sannsynlig begynt å lure på om ikke de var bifil eller homofil. Dermed prøver jeg nå faktisk å selv finne ut hvorfor jeg tenker på den måten. Kan jo ha noe med samfunnet vi er vokst opp i kanskje, ikke vet jeg. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...