Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

*LØST* Sliter med AMD/ATI catalyst driveren min.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har et problem med grafikkdriveren min som jeg ikke vet hvordan jeg skal fikse. Når jeg skal åpne Catalyst control center får jeg opp en feilmelding og applikasjonen avlsluttes før den har startet. Får også samme melding ved oppstart (kjører Omega drivere nå for å slippe meldingen ved oppstart, så jeg kan ikke finne her og nå akkurat hva som står på den)Og det kanskje største problemet av alle: Når jeg spiller enkelte spill (bl. a. NFS spillene) får jeg plutselig svart skjerm i akkurat mange nok sekunder til at jeg rekker å havne helt bakerst!...

Jeg har et ATI Radeon x1800GTO kort som er softmoddet (flashet om du vil) til høyere clocks og gunstigere timings pluss spenninger. (Har fått CCC til å funke etter at jeg flashet) Noen som vet hva det kan være, og evt. hva jeg kan gjøre med det?

Endret av Hagr
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hadde samme problem med mitt ATI radeon 2400 (Altså at skjermen ble svart noen sekunder og deretter kom tilbake)

Jeg gikk inn i Catalyst control centre og gikk inn på egenskaper for digitalskjerm og aktiverte deretter Reduser DVI-frekvens på skjermer med høy oppløsning.

Nå ser det ut til å fungere greit bortsett fra litt buggy avspilling av Video ved 1600x1200.

Om du ikke får opp Control-centeret er det eneste jeg vet å prøve å feilsøke det med Process Monitor fra Windows systinernals (Gratis-program)

Logg hva som skjer og se om du ser noe uvanlig.

Endret av fenderebest
Skrevet

Innstallerte nettopp det nyeste driversettet til AMD (8.3) og da fungerte faktisk CCC! :D

Nytt problem har oppstått.. Når spillet låser seg, blir ikke skjermen svart, og bildet kommer ikke tilbake. Ingen taster fungerer, får ikke kontakt med pcen og må slå den av på gamlemåten :(

Skal prøve det med DVI-frekvensen allikevel :)

Skrevet

Vel jeg har også hatt mitt kort til å kræsje flere ganger. Dette var etter at jeg gikk over fra VGA til DVI. Du kan prøve å kjøre spillet på en lavere oppløsning eller prøve å slå av og aktiverere diverse innstillinger i CCC og se om noe endrer seg.

Generelt kombinasjonen DVI og høy oppløsning fungerer dessverre ikke helt bra av en eller annen grunn... hmm.

Skrevet

Nå krysset jeg av i "reduce DVI frequency" eller hva det het, og har spilt litt :) Har ikke merket noen problemer nå :D

Tusen takk for hjelpen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...