Gå til innhold

BK: City of Dead Unicorns II


Anbefalte innlegg

post-141607-1204974323_thumb.jpgpost-141607-1205052417_thumb.jpg

Bildet er tatt på øving med hardcore bandet city of dead unicorns i øvingslokalet deres(et bomberom i en kjeller)

har dratt en del i spakene her, men synes jeg klarte å få til en litt anderledes uttrykk på bildene som ga en røft look.

Har jeg lykkes eller har det blitt litt mye? Følte ikke jeg klarte å få nok punch i bildet før jeg kom fram til dette

 

exif:

Kamra: nikon d80

Obkjektiv:Tamron 18-50mm f 2.8

Brenvidde:18mm

Blender: 2.8

Iso:400

Lukkertid: 1/200s

Blits avfyrt: ja

 

Annet: div arbeidslamper som belysning

Endret av Kvartermester
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer veldig an på hva du skal bruke det til. Som CD-cover hadde det sikkert fungert. Men som en plakat blir det litt for mye svart og hvitt (utbrent i begge ender). Synes jeg.

Du burde ha hatt mindre dybdeskarphet, mer fokus på han som skriker inn i mikrofonen.

Personen bak til høyre er helt svart i ansiktet, men du ser likevel at det står en person der, det er forvirrende (øyet søker etter ett ansikt som ikke er der).

 

Tja, det jeg kunne komme på i farten midt på natten...

Lenke til kommentar

Syns det blir for mye svart til høyre i bildet der. Det gjør ingenting med kontraster, men det må ikke gå så langt i begge ender at det ødelegger for seg selv.

Kult at han ligger på gulvet og brøler. De to til venstre blir litt stive, selv om de sikkert er fanget midt i en bevegelse.

Er det tatt såpass skjevt, eller har du gjort det etterpå for å skape en effekt?

 

Skal du bruke bildet til noe spesielt?

Lenke til kommentar
Syns det blir for mye svart til høyre i bildet der. Det gjør ingenting med kontraster, men det må ikke gå så langt i begge ender at det ødelegger for seg selv.

Kult at han ligger på gulvet og brøler. De to til venstre blir litt stive, selv om de sikkert er fanget midt i en bevegelse.

Er det tatt såpass skjevt, eller har du gjort det etterpå for å skape en effekt?

 

Skal du bruke bildet til noe spesielt?

 

enig at det blei for mye svart i det ene hjørnet, men ser du på det andre bildet..ser du at jeg egentlig hadde en lamp på den sida og..ekke helt sikker på hva som har skjedd...lå på gulvet sjæl akkurat da bildet ble tatt..så vinkelen blei mere det det var muligheter for når jeg lå der..intesjonen var å komme så mitt inn i trynet på vokalisten(broren min) som mulig. Skal se om jeg klarer å komme ut med en versjon med mindre kontrast utover dagen..Forløpig er det bare promobruk på myspace og til utesteder og litt sånnt..så ikke no stort ennå?

Lenke til kommentar
Syns det blir for mye svart til høyre i bildet der. Det gjør ingenting med kontraster, men det må ikke gå så langt i begge ender at det ødelegger for seg selv.

Kult at han ligger på gulvet og brøler. De to til venstre blir litt stive, selv om de sikkert er fanget midt i en bevegelse.

Er det tatt såpass skjevt, eller har du gjort det etterpå for å skape en effekt?

 

Skal du bruke bildet til noe spesielt?

 

enig at det blei for mye svart i det ene hjørnet, men ser du på det andre bildet (hva synes du forresten om det?)..ser du at jeg egentlig hadde en lamp på den sida og..ekke helt sikker på hva som har skjedd...lå på gulvet sjæl akkurat da bildet ble tatt..så vinkelen blei mere det det var muligheter for når jeg lå der..intesjonen var å komme så mitt inn i trynet på vokalisten(broren min) som mulig. Skal se om jeg klarer å komme ut med en versjon med mindre kontrast utover dagen..Forløpig er det bare promobruk på myspace og til utesteder og litt sånnt..så ikke no stort ennå?

Lenke til kommentar
Ingen liker kjedelige hardcore-bilder. Bra jobba, du har dratt like hardt i spakene som gutta selv gjør!

Takk for den, da formoder jeg at det var versjon 1 du likte best. Kunne du utdypet litt mer hva du synes var bra, og hva synes du kunne vært gjort anderledes? alltid noe som kan bli bedre. Kanskje litt kravstor men prøver selv å følge dette prinsippet med å gi fyldige kritikk både -+. Så vil gjerne ha det selv også. Lærer ikke så mye av å høre "dette var bra"

Lenke til kommentar
Kunne du utdypet litt mer hva du synes var bra, og hva synes du kunne vært gjort anderledes? alltid noe som kan bli bedre.

 

Jeg liker de store kontrastene. Det blir litt supervirkelig. Jeg liker at vokalisten krabber rundt på gølvet og brøler primalt. Og jeg liker den støyete kvaliteten.

 

Hva som skulle vært annerledes?

 

Trommisen ser mer konsa enn sinna ut. Det er ofte kulest om du får med en trommestikke i været. Dessuten sitter han litt bortgjemt baki der. Og som aksjetrading sier, gitaristen til venstre har ikke helt positur og sinne inne. Samtidig er det vanskelig å ta kule bilder som ikke er oppstilte. Og oppstilte bilder er ikke så rawk.

 

Ellers synes jeg det er helt fett at bassisten står litt i mørket og gjør greia si. Det skal de gjerne gjøre om de ikke er Robert Trujillo, Flea eller bassisten i Korn.

 

Og til sist: Bildet funker bra som flyer, på web og i inlay i CD-en, men kanskje ikke på coveret.

Lenke til kommentar

Bildet er ikke så ille det, det er kornete og skittent, men det hører vel med til stilen. Som nevnt over så ble fjeset til bassisten din litt vel mørkt. Jeg synes du dro litt vel hardt i spakene, selv om man vil ha høy kontrast og skarpe skiller mellom lyse og mørke felter så trenger ikke bildet være helt utbrent :)

 

Har tatt meg den frekkhet å fikle litt med bildet ditt. Ble kanskje ikke det helt store men...

post-72759-1205254724_thumb.jpg

 

Edit: hvis alle i bandet hadde tatt av på samme måte som vokalisten så hadde bildet vært grisefett!

Endret av Tonberry
Lenke til kommentar
Kunne du utdypet litt mer hva du synes var bra, og hva synes du kunne vært gjort anderledes? alltid noe som kan bli bedre.

 

Jeg liker de store kontrastene. Det blir litt supervirkelig. Jeg liker at vokalisten krabber rundt på gølvet og brøler primalt. Og jeg liker den støyete kvaliteten.

 

Hva som skulle vært annerledes?

 

Trommisen ser mer konsa enn sinna ut. Det er ofte kulest om du får med en trommestikke i været. Dessuten sitter han litt bortgjemt baki der. Og som aksjetrading sier, gitaristen til venstre har ikke helt positur og sinne inne. Samtidig er det vanskelig å ta kule bilder som ikke er oppstilte. Og oppstilte bilder er ikke så rawk.

 

Ellers synes jeg det er helt fett at bassisten står litt i mørket og gjør greia si. Det skal de gjerne gjøre om de ikke er Robert Trujillo, Flea eller bassisten i Korn.

 

Og til sist: Bildet funker bra som flyer, på web og i inlay i CD-en, men kanskje ikke på coveret.

Takk for den..det er sånn kritikk som er bra å få...lærer mye av det..ja det er det å fange alle sammen på det rette tidspunktet der alle ser tøffe ut samtidig som eksponeringen skal sitte...

Til slutt så er jeg helt enig med deg når det gjelder at det ikke passer som cover..det hadde bare blitt tull...men har aldri vært planen heller

 

til aksjetrading: Sto egentlig en lampe ved sideen av bassisten som lyste opp..hvorfor den ikke funka her er jeg ikke sikker på

Lenke til kommentar

Haha, jævlig fett. Bringer minner til den gang man selv var rasende på alt og alle. Likte spesielt godt malingspannene og ventilasjonsrørene - de ga en passende bomberomsfølelse. Men jeg skulle nok gjerne sett litt mer (sinte) ansikter, man blir litt usikker på om vokalisten gir alt slik man skal i et bomberom, eller om han faktisk bare er syk. :p

 

Må nok si at jeg syntes Tonberrys variant er den beste fotomessig, litt tekst på murveggen der, og coverbildet er i boks. Som flyer syntes jeg den første er kul, røft og grøft - og passe mye kopimaskinfølelse.

 

Mimrelink: http://www.notam02.no/~joranru/kjott/ :ph34r:

Endret av EiSvIn
Lenke til kommentar

EiSvIn: Det er faktisk et bomberom bildet er tatt i :)

 

Har selv øvd en del i dette rommet, sammen med vokisen og gitaristene på bildet. Disse gutta er flasket opp og tuftet på god musikk fra barnsben av, så de kommer til å nå langt.

 

De vant nylig en spillejobb på lost weekend, etter en heftig finale på Hulen. De har fått litt oppmerksomhet i mediene også, og blir spådd en lysende fremtid.

 

Tilbake til bildet. Likte godt det kornete og rå utrykket, men en smule for mye svart. Kunne kanskje balansert det litt. Synes også at vinkelen bidrar til å skape et intressant og intenst bilde. Ikke typisk rett-opp-og-ned liksom. At sondre ligger å skriker på gulvet forran gjør heller ingenting :)

Lenke til kommentar

Fototeknisk kan vel denne type bilder være litt røffe, så har ikke så mye å kommentere der. Når det gjelder innhold, ser jeg for meg at det er litt å hente. For det første synes jeg ikke det er "tilstrekkelig" at vokalist ligger nede på gulvet. Uansett positur bør han utstråle energi, lidenskap, fandenivoldskhet.. Øvrige bandmedlemmer kunne også hatt mer følelsesmessig uttrykk og vise skikkelig innlevelse i egen musikk.

Men for all del ikke hør på råd om 5 sinte menn og denslags. Det ser like patetisk ut som blingbling, halvnakne damer, våpen, luer og dop etc på dårlige covere. Patetisk sjanger-uniformering er lite interessant, og skal det gjøres må det i så fall dras så langt at det tydelig er en parodiering av slike typer covere.. Da kan f.eks gullhalskjeder på tykkelse med en underarm være påkrevet, samt et lite tyveri i Elton Johns brillesamling..

Endret av Eyefitness
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...