Gå til innhold

Vurderer kjøp av N95


Anbefalte innlegg

Hei. Har for tiden en K750i, og kom over et tilbud på N95 hvor totalprisen med abonnement ble 3250 kr. Synes prisen virker rimelig, men jeg undrer om jeg trenger en så avansert telefon?

Skal inn i garden til høsten og vil gjerne ha mulighet for å ta bilder og filme samt ha en mobil jeg kan jogge med som mp3-spiller. Er da N95 rette veien å gå for den prisen, eller burde jeg bare holde på min gamle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har for tiden en K750i, og kom over et tilbud på N95 hvor totalprisen med abonnement ble 3250 kr. Synes prisen virker rimelig, men jeg undrer om jeg trenger en så avansert telefon?

Skal inn i garden til høsten og vil gjerne ha mulighet for å ta bilder og filme samt ha en mobil jeg kan jogge med som mp3-spiller. Er da N95 rette veien å gå for den prisen, eller burde jeg bare holde på min gamle?

 

Er en god telefon, som sikkert passer bra. De tekniske sidene er det ingenting å si om, den er stabil og har alt du trenger. Dersom batteritid er et tema, kan denne telefonen være feil valg. (Det er n95 og ikke n95 8gb(?) originalen har nemlig blitt kritisert for dårlig batteritid)

Ulike ulemper jeg har fått med meg er:

 

Skyvefunksjonen kan føre til at mobilen går opp når du tar den opp/legger den ned i lommen.

 

Har gjennom rettslærefaget fått mange erfaringer med fuktighetsproblematikk blant nokia telefoner, så skal du jogge i fuktige miljøer kan det bli en slitsom og uønsket prosess med nokia, siden fuktskader blir sett på som forbrukerens feil. Men, dette er enkelttilfeller, og gjelder selvsagt ikke de fleste produkter(!). (Så dette trenger ikke være relevant i det hele tatt, kun en opplysning)

 

Som sagt er n95 ellers et glimerende valg.

Endret av Multi-Task
Lenke til kommentar

Min erfaring er at nokia telefoner ikke har noe særlig problem med fuktighet. Alle mine nokia telefoner har jeg ikke brydd meg særlig om det har vært kaldt / varmt eller har regnet når jeg har brukt den.. ikke noen som helst problemer.

 

De første utgavene av N95 slet med slideren, men dette skal ha blitt veldig mye bedre i senere telefoner.

Men uansett så kan du jo ta en titt etter brukte N95 8gb telefoner som skal være meget gode, hvor alle barnesykdommer fra N95 er rettet opp.

Lenke til kommentar

Har selv hatt N95 i over et halvår nå og er fortsatt veldig fornøyd med telefonen. Tok en firmware oppdatering når den siste oppdateringen kom og det ble da drastisk bedring på flere punkter (mer ledig minne, raskere kamera etc.). Kamera tar svært gode bilde og det er kjapt å ta bilde med (etter firmware oppdatering). Har ikke problemer med at sliden åpner seg når jeg putter tlfen ned i lommen, ikke verre enn at du holder tommelen bak telefonen når du putter den ned. God musikk telefon, har et sandisk 4gb kort i den, disse er billig og fungerer utmerket. GPS funker bra, navigasjonspakken må man betale for, men kart med gps er gratis. Syncer bra med PC. Utrolig mange ekstraprogrammer som kan installeres på den (emTube (youtube), fring (skype, msn m.m), msn, shazamID (samme som TrackID på sony ericsson), etc etc..), nokia har i tillegg BetaLabs så de lager stadig nye programmer til telefonen. Gode taster, veldig kjapp og skrive melding med. God kalender og nyttefunksjoner. Fukt skal jeg ikke uttale meg om, har ikke hatt problemer med dette selv, men har ikke hatt telefonen med på joggetur i regnvær heller, men det er jo ikke noe problem å beskytte telefonen dersom du likevel skal bruke headset. Det er også kommet en del applikasjoner som benytter seg av kamerasensoren til å snu bildet på skjermen når du snur telefonen (emTube, FlipSilent etc.). GPSen ble og kjappere hos meg etter firmware oppdatering, og om telefonen du evt bestiller ikke har dette så er det gjort på noen få minutter via Nokia Software Updater med USB kabel.

 

Negativt:

- Dårlig batteritid

- GPS suger strøm

- Litt treige menyer, men dette er det stort sett på alle s60 mobiler

- Litt stor

 

Kort og greit en knall alt-mulig telefon, som har alt, men som gjerne kunne hatt bedre batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...