Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med router til mitt canal digital nett


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått internett fra canal digital i leiligheten og ønsker å opprette trådløst nettverk vha en D-Link DIR-635.

 

Når jeg kopler nettverkskabelen fra modemet (Thompson TCM420) og direkte i datamaskinen fungerer nettet utmerket. Men når jeg kopler kabelen fra modemet inn i routeren og en ny ethernet-kabel derfra og til datamaskinen, "dør" internett-forbindelsen.

 

Jeg har kjørt gjennom installasjons-programmet som følger med routeren, og alt er i sin skjønneste orden frem til den skal etablere kontakt med internett (med andre ord ingen feil i kommunikasjonen mellom router og maskin (jeg får også tilgang til routeren gjennom å skrive ip-adressen nettbrowseren)).

 

Har noen vært borti lignende problemer før og sitter med forslag til løsning?

Endret av terjeq
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville resatt ruteren og prøve på nytt uten å kjøre noe installasjonsveileder, kanskje det er noe som er skrudd opp. Det skal vel virke greit nok med default-oppsettet - selv om jeg ikke har sånn ruter selv altså. Men jeg har Canal Digital og samme Thomson-modem - det tillater 4 forskjellige maskiner koblet på samtidig.

Lenke til kommentar
Jeg ville resatt ruteren og prøve på nytt uten å kjøre noe installasjonsveileder, kanskje det er noe som er skrudd opp. Det skal vel virke greit nok med default-oppsettet - selv om jeg ikke har sånn ruter selv altså. Men jeg har Canal Digital og samme Thomson-modem - det tillater 4 forskjellige maskiner koblet på samtidig.

 

Det fungerte heller ikke, men jeg gikk på D-link sine hjemmesider og oppdaterte firmware'en. Da fungerte det! takk for innspill dog :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Canal Digital leverer, såvidt jeg vet, kun et modem (ingen routerfunksjonalitet), noe som gjør at du enkelt kan sette opp din egen router uten konfigurering av modemet.

Fremgangsmåten er veldig enkel: Koble en kabel fra modem til WAN-porten på routeren, skru av modemet i ca 5 minutter, skru på modem, ferdig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...