terjeq Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 (endret) Jeg har akkurat fått internett fra canal digital i leiligheten og ønsker å opprette trådløst nettverk vha en D-Link DIR-635. Når jeg kopler nettverkskabelen fra modemet (Thompson TCM420) og direkte i datamaskinen fungerer nettet utmerket. Men når jeg kopler kabelen fra modemet inn i routeren og en ny ethernet-kabel derfra og til datamaskinen, "dør" internett-forbindelsen. Jeg har kjørt gjennom installasjons-programmet som følger med routeren, og alt er i sin skjønneste orden frem til den skal etablere kontakt med internett (med andre ord ingen feil i kommunikasjonen mellom router og maskin (jeg får også tilgang til routeren gjennom å skrive ip-adressen nettbrowseren)). Har noen vært borti lignende problemer før og sitter med forslag til løsning? Endret 6. mars 2008 av terjeq
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 Slå av modemet noen minutter ved å trekke ut strømmen. Modemet er nå leaset til en macadresse (den til din PC).
terjeq Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Skrevet 6. mars 2008 Slå av modemet noen minutter ved å trekke ut strømmen.Modemet er nå leaset til en macadresse (den til din PC). Det fungerte dessverre ikke.. Fortsatt samme feilmelding. Noen andre idéer?
maheath Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 Jeg ville resatt ruteren og prøve på nytt uten å kjøre noe installasjonsveileder, kanskje det er noe som er skrudd opp. Det skal vel virke greit nok med default-oppsettet - selv om jeg ikke har sånn ruter selv altså. Men jeg har Canal Digital og samme Thomson-modem - det tillater 4 forskjellige maskiner koblet på samtidig.
terjeq Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Skrevet 7. mars 2008 Jeg ville resatt ruteren og prøve på nytt uten å kjøre noe installasjonsveileder, kanskje det er noe som er skrudd opp. Det skal vel virke greit nok med default-oppsettet - selv om jeg ikke har sånn ruter selv altså. Men jeg har Canal Digital og samme Thomson-modem - det tillater 4 forskjellige maskiner koblet på samtidig. Det fungerte heller ikke, men jeg gikk på D-link sine hjemmesider og oppdaterte firmware'en. Da fungerte det! takk for innspill dog
sussen Skrevet 13. februar 2011 Skrevet 13. februar 2011 Hei! Vi har akkurat det samme problemet som deg og er nå nødt til å returnere modemet og si opp avtalen med Canal Digital. Se vårt innlegg:Min lenke
norpheus Skrevet 15. februar 2011 Skrevet 15. februar 2011 Canal Digital leverer, såvidt jeg vet, kun et modem (ingen routerfunksjonalitet), noe som gjør at du enkelt kan sette opp din egen router uten konfigurering av modemet. Fremgangsmåten er veldig enkel: Koble en kabel fra modem til WAN-porten på routeren, skru av modemet i ca 5 minutter, skru på modem, ferdig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå