Gå til innhold

Trenger litt hjelp med Webbrowser :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et par spørsmål.

1. Hvordan kan jeg få opp Url'n? Når jeg skal søke så må jeg trykke på "Søk" Kan ikke trykke Enter, og vill gjerne ha den listen som husker hvor jeg har vært og sånt. Vill gjerne mulighet til å trykke enter, og går det ann og legge til snarveier, F.eks: F12 = Lukk? isåfall hvordan?

2. Hvordan kan få satt opp Tabs, Dette skjønner jeg ikke meg på.

Jeg vet dette har vært nevnt før i forum men vill gjerne spørre selv.

Hyggelig om noen hjelper meg, Kan godt ta en liten utfordring også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Søk etter andre tråder. Det finnes minst to tråder om NØYAKTIG det samme her nå!

Jeg vet, Jeg vet.

Skrevet

Ja, så drit i å spørre da. Det ligger jo til og med komplette løsninger i den ene tråden. Hva er da poenget med "men jeg ville spørre selv"?

Snakk om søppelposting.

Skrevet
Ja, så drit i å spørre da. Det ligger jo til og med komplette løsninger i den ene tråden. Hva er da poenget med "men jeg ville spørre selv"?

Snakk om søppelposting.

For det første ikke alltid andre poster gir svar som funker? eller?

Skrevet (endret)
Har et par spørsmål.

1. Hvordan kan jeg få opp Url'n? Når jeg skal søke så må jeg trykke på "Søk" Kan ikke trykke Enter, og vill gjerne ha den listen som husker hvor jeg har vært og sånt. Vill gjerne mulighet til å trykke enter, og går det ann og legge til snarveier, F.eks: F12 = Lukk? isåfall hvordan?

Greit jeg kan godt hinte deg ! men se på de andre trådene og som Manfred sier.

1)

Det med kan du gjøre slik:

If e.KeyCode = Keys.Enter Then
' Din kode her.
	End If

KODEN ER IKKE FULSTENDIG !

( du får finne ut resten selv, du skal ikke kopiere og lime hele tiden )

resten er jeg ikke sikker på ! men det med snarveier kan du hvertfall bruke i " MenuStrip " vis du vet hva det er ? snarvei ligger under propeties vis du har klikket engang på en ting i " MenuStrip "

Endret av Gjest
Skrevet

Jeg har aldri skjønt problemet med å hjelpe nybegynnere (?) på veien :nei: Alle dere med skoleutdannelse eller som har programmert i minst 10 år (!) går sammen i empati mot nybegynnere :mad: Det kan jo bli vanskelig å starte da, hmm?

Jeg skjønner at man må søke først og alt det der, men uansett, ingen kan forvente at de som er ferske i programmering skal finne ut/lage sin egen kode.

Private Sub TextBox1_KeyDown(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles TextBox1.KeyDown
		WebBrowser1.Navigate(TextBox1.Text)
	End If
End Sub

Sånn skal det gjøres :thumbup:

Skrevet
Har et par spørsmål.

Greit jeg kan godt hinte deg ! men se på de andre trådene og som Manfred sier.

1)

Det med kan du gjøre slik:

' Din kode her.
	End If

KODEN ER IKKE FULSTENDIG !

( du får finne ut resten selv, du skal ikke kopiere og lime hele tiden )

resten er jeg ikke sikker på ! men det med snarveier kan du hvertfall bruke i " MenuStrip " vis du vet hva det er ? snarvei ligger under propeties vis du har klikket engang på en ting i " MenuStrip "

Takk, Har prøvd med menustrip, Og kommer til å prøve litt mer på det senere.

som jeg sa på starten "kan godt ta en utfordring" Jeg er ikke helt nybegynner.. jeg begynner å skjønne

mer og mer etter hvert, Og forventer ikke få hele koden.

Takk igjen!

Jeg har aldri skjønt problemet med å hjelpe nybegynnere (?) på veien :nei: Alle dere med skoleutdannelse eller som har programmert i minst 10 år (!) går sammen i empati mot nybegynnere :mad: Det kan jo bli vanskelig å starte da, hmm?

Jeg skjønner at man må søke først og alt det der, men uansett, ingen kan forvente at de som er ferske i programmering skal finne ut/lage sin egen kode.

Private Sub TextBox1_KeyDown(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles TextBox1.KeyDown
		WebBrowser1.Navigate(TextBox1.Text)
	End If
End Sub

Sånn skal det gjøres :thumbup:

Kan jo teste den, Regner med at denne skal inn i formen selv? :p

Takk!

Skrevet
Som du ser, så står det Private Sub og End Sub, så da regner jeg med at den skal inn i formen, ja :)

Mvh Pilarwiki

Dette funket fett! Takk! Takk!

Vet du hvordan man kan lage en logg, ikke akkurat men la oss si jeg går inn på Diskusjon.no nå?

Så skal jeg dit i morgen og da huskern den? skjønner hva jeg mener? Takk!

Skrevet
Som du ser, så står det Private Sub og End Sub, så da regner jeg med at den skal inn i formen, ja :)

Mvh Pilarwiki

Vet du hvordan man kan lage en logg, ikke akkurat men la oss si jeg går inn på Diskusjon.no nå?

Dette har OGSÅ blitt diskutert i en annen tråd... jeez

Det er ikke det at vi har noe imot å hjelpe nybegynnere, men vi begynner å bli lei av å måtte gjenta oss selv hele tiden, fordi noen ikke gidder å lese!

Skrevet (endret)

Du har alltid rett til slutt, Manfred :mad:

Edit: Beklager unødvendig søppelpost :wallbash:

Edit2:

Så skal jeg dit i morgen...

Fint du skal hit i morgen også, da diskusjon.no er et bra nettsted å tilbringe tiden på i motsetning til andre nettstedet som nettby, fjesbok etc...

Endret av Pilarwiki
Skrevet

Mvh Pilarwiki

Dette har OGSÅ blitt diskutert i en annen tråd... jeez

Det er ikke det at vi har noe imot å hjelpe nybegynnere, men vi begynner å bli lei av å måtte gjenta oss selv hele tiden, fordi noen ikke gidder å lese!

Greit, Sorry. dette skal ikke gjenta seg :)

visste ikke at dere proffer må gå gjennom dette hver dag ;)

Neste gang søker jeg godt på forhånd.

Takk!

Skrevet

Jeg synes egentlig at en IE-shell webbrowser er en dårlig måte å lære programmering på, fordi det dere krangler mest med her, er hvordan WebBrowser kontrollen fungerer, og ikke så mye hvordan selve .NET rammeverket fungerer, eller syntaksen i språket for den saks skyld.

Ikke konsentrer dere så mye om grafisk grensesnitt, det er ikke det som er vanskelig.

Det er viktigere å lære seg hva boxing/unboxing er for noe, tekstformatering, datatyper, konvertering av datatyper, forskjellen på klasser og strukturer osv.

Skrevet

Poenget bør vel være at man ihvertfall bør lese igjennom en tutorial før man kommer hit og stiller de mest simple spørsmålene? Så slipper man å sløse bort både vår og deres tid....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...