Gå til innhold

NGentel kunder med ADSL Mega Fri Fart = 20000 ,1000?


Anbefalte innlegg

Min syncer på (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.469 / 22.839

 

Pleier å ha reell hastighet på rundt 18400 når jeg laster ned, så klager ikke :) Forøvrig er jeg satt opp på en stabilitetsprofil, kan visst få noe høyere fart hvis NGT endrer meg til hastighetsprofil (eller noe i den duren).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NGT spesifiserer at 20mb er det de leverer ut fra sentralen, og at kabellengde og kvalitet kan forringe hastigheten.

 

Ja da kan det i det minste være reklamert på en måte at man skjønner at man ikke har garantert 20mb. slik er det ikke når man snakker med en selger fra dem, han er helt sikker på at den hastigheten vil nå frem, for noe lureri egenlig.

 

Det er akkuratt som onecall skulle ha tatt betalt for 30 av de 90 minutttene dem gir gratis.

Lenke til kommentar
NGT spesifiserer at 20mb er det de leverer ut fra sentralen, og at kabellengde og kvalitet kan forringe hastigheten.

Ja da kan det i det minste være reklamert på en måte at man skjønner at man ikke har garantert 20mb. slik er det ikke når man snakker med en selger fra dem, han er helt sikker på at den hastigheten vil nå frem, for noe lureri egenlig.

Det er akkuratt som onecall skulle ha tatt betalt for 30 av de 90 minutttene dem gir gratis.

Står jo rett under prislisten:

 

Oppgitte hastigheter er maksimale nettohastigheter. Faktisk oppnådd hastighet avhenger av linjekvalitet og linjelengde.

 

Men, de kunne kanskje vært enda tydeligere på at det er et spesielt utbredt "problem" på Fri Fart abonnementet.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Heisann :)

 

Jeg har akkurat oppgradert linjen min fra 4,5mbit til 20mbit hos NGT, og jeg får bare inn 6mbit til 13mbit :/ bor i oslo forresten, hehe.

 

Men jeg har en DSL router, og det jeg lurte på egentlig var, er DSL router dårligere en enn ADSL router? (takler DSL 20mbit ned?). Hvis ikke, må jeg såfall bytte fra DSL til ADSL router for å få den kapasiteten jeg egentlig skal ha?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...