Gå til innhold

Oversikt over Internet Service Providers ?


Anbefalte innlegg

Finnes det en oversikt der ute et sted over alle ISP'ene man har å velge i?

 

Jeg har nettopp funnet ut at den nye leiligheten min ikke kan få ADSL, og har derfor satt igang å lete etter alternativer.. Hvis noen har en oversikt over de alternativene som finnes ville dette gjort jobben mye enklere :-)

 

[Hva om det ble opprettet en "sticky"-tråd i dette forumet som listet opp 'faste' og trådløse alternativer? Noen som føler seg kallet?]

 

For mitt tilfelle er jeg ute etter en løsning i Drammen sentrum.

De alternativene jeg har kommet over foreløpig er:

Telenor Mobilt Internett

ICE - Mobilt bredbånd

 

Ehh.. det var ikke stort å velge mellom!?.. Noen flere? :roll:

 

EDIT: Har ikke behov for voldsomme nedhastigheter da jeg ikke ser for meg streaming i stor stil eller fildeling, men jeg må ha mulighet til å spille litt PC og xbox over nettet uten å bli kastet ut grunnet en ustabil linje..

 

BTW: Snakket med Telenor Mobil om mobilt bredbånd og fikk først oppgitt hastighetene i megabyte pr sekund, men jeg syntes det hørtes litt for imponerende ut, og måtte spørre et par ganger før damen ombestemte seg og sa at det var megabit per sekund isteden.. Videre spurte jeg om opphastigheten var den samme, og det var den! Altså teoretisk opptil 3,6Mb/s! :dribble: (Modig å gi oss forhåpninger om teoretiske hastigheter!!..) Jeg spurte om dette et par ganger også, men hun forsikret meg til slutt om at det var helt sikkert at det var samme hastighet begge veier!! Jeg sa at det høres jo helt fantastisk ut, og det var hun helt enig i!... :hmm:

Endret av Månebaronen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sjekket hvorfor du ikke kan få bredbånd?

 

--

 

Netcom har jo et trådløst abbonement også. "Netcom Connect Premium" til 500,- i måneden.

Det er ikke tilstrekkelig kapasitet på linjenettet. Noen må si opp sitt abonnement før jeg kan få .. Men jeg kan visst ikke sette meg på venteliste .. :( Får ringe de hver dag da!.. ;)

 

Skal sjekke NetCom også jeg! Takk!

 

EDIT: Finner kun NetCom sitt mobile bredbånd under "bedrift"!?.. :dontgetit:

Endret av Månebaronen
Lenke til kommentar
BTW: Snakket med Telenor Mobil om mobilt bredbånd og fikk først oppgitt hastighetene i megabyte pr sekund, men jeg syntes det hørtes litt for imponerende ut, og måtte spørre et par ganger før damen ombestemte seg og sa at det var megabit per sekund isteden.. Videre spurte jeg om opphastigheten var den samme, og det var den! Altså teoretisk opptil 3,6Mb/s! :dribble: (Modig å gi oss forhåpninger om teoretiske hastigheter!!..) Jeg spurte om dette et par ganger også, men hun forsikret meg til slutt om at det var helt sikkert at det var samme hastighet begge veier!! Jeg sa at det høres jo helt fantastisk ut, og det var hun helt enig i!... :hmm:

 

"Teoretisk kan nedlastingshastigheten komme opp i 3,6 Mbit/sek. Nomalt vil hastigheten ligge på 0,5-1,5 Mbit/sek."

 

og det er teoretisk! altså avhengig av antall folk som bruker nettet i nærheten av deg. og det forutsetter at det er turbo-3g dekning (HSDPA) der du bor. står på dekningskartet at store deler av drammen er dekket, men test med en turbo-3g telefon (feks N82, N95 8gb,6120, SE910i,SE k850i)i leiligheten din for å være sikker..

Lenke til kommentar
Det er ikke tilstrekkelig kapasitet på linjenettet. Noen må si opp sitt abonnement før jeg kan få .. Men jeg kan visst ikke sette meg på venteliste .. :(

 

Hva om du prøver det gamle ISDN-trikset da?

Dersom Telenor fortsatt har leveringsplikt, så må de jo legge linje til deg...

Kort fortalt:

1) bestill ISDN-linje (mulig det funker med vanlig analog telefon også, jeg vet ikke)

2) Telenor legger kabel og monterer opp.

3) Avbestill ISDN-abonnementet og bestill ADSL (nå er det et ledig linjepar)

 

Så lenge Telenor fortsatt eier fastlinjenettet, så er det utrolig kjipt at de ikke har leveringsplikt på andre produkter (eksempelvis ADSL) som også bruker dette nettet.

Lenke til kommentar
Det er ikke tilstrekkelig kapasitet på linjenettet. Noen må si opp sitt abonnement før jeg kan få .. Men jeg kan visst ikke sette meg på venteliste .. :(

 

Hva om du prøver det gamle ISDN-trikset da?

Dersom Telenor fortsatt har leveringsplikt, så må de jo legge linje til deg...

Kort fortalt:

1) bestill ISDN-linje (mulig det funker med vanlig analog telefon også, jeg vet ikke)

2) Telenor legger kabel og monterer opp.

3) Avbestill ISDN-abonnementet og bestill ADSL (nå er det et ledig linjepar)

 

Så lenge Telenor fortsatt eier fastlinjenettet, så er det utrolig kjipt at de ikke har leveringsplikt på andre produkter (eksempelvis ADSL) som også bruker dette nettet.

 

 

Telenor har fortsatt leveringsplikt (ihvertfall sist jeg sjekket!) men det gjelder kun fasttelefon og ikke bredbånd.. Det gamle ISDN-trikset pleier å funke, men vær obs på at det kan bli dyrt. Spør om priser på oppsigelse osv før du bestiller.. Dette funker ikke med analog tlf for hvis det er trangt i nettet kobler de deg på såkalt Digital 2-kanal, og da funker ikke bredbånd!

Du burde også da bestille ADSL før du sier opp ISDN-linja for å være sikker på at paret ditt i kabelen ikke blir tatt! Så de overlapper liksom.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...