Gå til innhold

Regulere max FPS i CS


Dollar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fps i Cs er ikke d viktigste...! Derimot at d går flytende... Eks; på d gamle GF2MX kortet hadde jeg ca 40fps i røyk(granat..) men d lagga, mens nå med GF3Ti200'n så faller fps'n ned i røyken, men det flyter fint alikavel...

 

To måter å teste skjermkort i CS er:

 

- skrive "timerefresh" i consol...

- hive ca4 røykgranater og still deg i blant dem og skyt!(dette krever LITT..)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-09 22:41, Espen_^ skrev:

Jeg har xp1800 og msi gf2 ti 200 får 60 fps konstant noen andre med gf2 som får mere (uklokket) el mindre ?


 

regner med du har winXP også?

 

hent ned nvidia refresh rate fix på

http://www.planetquake.com/ztn/nvreffix/

 

med det utstyret der, skal du nærmere 99.. jeg lå rundt 80 med duron850 og gf2mx200.

 

sånn ellers har refreshraten på skjermen alt å si for fps'en (eller, ikke alt, da.. ). har du en lusen skjerm som ligger på 75hz i 1024*768, får du ikke mer enn 75fps i cs.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Vsync o.s.v kan da stå på. trenger ikke mer en 30fps.  med AA vsync  o.s.v på har jeg 99fps konstant

 

Trenger ikke mer enn 30fps? Hva slags tull er det? Greit nok at du ikke kan registrere mer enn 30fps, men flyten i spillet er helt latterlig med 30fps. Sett fps_max til 30 du og spill slik, så ser du hvor fort du går lei det i forhold til 99!

Lenke til kommentar

Selv om skjermen bare har 75Hz er ikke dette ensbetydene med at man får 75fps. Dette gjelder da bare hvis man har Vsync enabled.

Vsync binder sammen Hz med fps`en. Slik at det skal bli mindre "hakkete" bilde. Enkelt forklart :wink:

Råder da alle til å laste ned http://www.planetquake.com/ztn/nvreffix/ dette programmet. Det fikser Hz slik at ikke xp binder Hz til 60 ialle spill. Da får man ikke så vondt i hodet etter et par timer spilling :yes:

Lenke til kommentar

nå skal jeg lære alle dere som lurer på dette med maks fps i cs,

EN GANG FOR ALLE!

 

Hvis du har vertical sync PÅ (det er standard) og du bruker WindowsXP

Vil du få maks fps på 60.

Grunn: Fordi det er en bug i Windows som låser hzen til 60 hz, derfor blir også fpsen redusert til maksimum 60.

Løsning: Slå av vertical sync, legg inn WinXP Refresh Rate Fix, lås hzen i den oppløsningen du bruker til 100 hz. Skriv fps_max 101 i console i cs.

 

Hvis du har vertikal sync AV (noe du må stille på selv) og du bruker WindowsXP

vil du få maks fps 72.

Grunn: Fordi standard fps_max i cs er 72.

Løsning: Last ned WinXP Refresh Rate Fix, lås hzen i den oppløsningen du bruker til 100 hz. Skriv fps_max 101 i console i cs.

 

Hvis skjermen din ikke støtter 100 hz

Ha PÅ vertical sync. Lås hzen med WinXP Refresh Rate Fix til høyest mulig hz i den oppløsningen du bruker i cs. Skriv i console fps_max 101 i cs.

 

 

 

Nå håper jeg endelig noen kan lære dette èn gang for alle :) Det finnes utallige poster om dette, og jeg begynner rett og slett å bli litt lei av dem :( Jeg føler liksom jeg må svare, når jeg vet hvordan man løser problemet.

 

Fredrik

Lenke til kommentar

For alle dere som tror at det går jevnt er det viktigste i cs...

80 fps er jo jevnt, men det som er så spesielt med cs er at f. eks rekylen på våpenet recoverer 20% saktere med 80fps i forhold til 100fps. Dette har en del å si. Dette er spesielt merkbart når man kommer ned på 40-50 fps da man ser siktet på colten "hopper" opp bare ved en kort burst. Derfor er det viktig med høy fps i cs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...