Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg har sopp.


elektroboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sopp behandles med Canesten-krem som smøres på 2-3 ganger daglig i ca. 14 dager. Såpe og vann fungerer IKKE! Det finnes også kapsler som heter Fluconazol som tas en gang pr. dag i ca. 28 dager (dette er kun ved store og omfattende sopp-infeksjoner). Det finnes også en-gangs kapsler. Kapslene fås kun med resept, mens Canesten er reseptfritt og fås kjøpt på apoteket.

 

Sopp er ikke farlig, men det sprer seg hvis det ikke behandles og du vil bli sterkt plaget med intens kløe og vises som et hvit, sporadisk "belegg". Sopp er ganske vanlig og trenger ikke ha noenting med sex å gjøre. Mange får sopp-infeksjon etter f.eks en sterk antibiotika-kur p.g.a av at normalfloraen (naturlige baktierier som er en del av vårt immunforsvar) i underlivet blir svekket av antibiotikaen.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har ett problem.jeg har faatt ett hvit belegg inne i sele urinveien paa penis og det ser ut til atdet strekker seg ned hele vein.(Innvendig)Hva er dette?Er det sopp?Hva maa jeg gjore for aa bli kvitt det?Noen svar fort

Takk

Lenke til kommentar

Hvordan ser det ut?

 

Sopp vil bare bli rødt og se mer ut som "eksem".

 

Er det hvite "klumper" på undersiden av penishodet du snakker om, så er dette talgkjertler, og dette er noe alle får i puberteten. Hos noen er det tydeligere enn på andre, men det er noe som skal være der. Disse utskiller bl.a. "naturens glidemiddel", smegma, når man har sex. (Også kalt kukost, om det rengjøres dårlig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...