Gå til innhold

E3110 vs. E8400 - er dette i praksis samme prosessor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er vel om jeg ikke tar feil at C2D XEON er LGA771 (vanlig C2D er LGA775)

Du må da ha serverhovedkortene som er litt dyrere, og bruker antageligvis (alltid?) FB-DIMM som er et tregere minne enn DDR2 og DDR3(men du kan ha større mengder...).

 

Hovedkortene har antageligvis heller ikke noen særlig entusiast funksjoner da de er rettet mot et helt annet miljø.

 

edit: Jeg ser at det finnes XEON prosessorer med LGA775, det var jeg ikke klar over eksisterte. Sorry!.

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar

E8400 og E3110 er begge for sokkel LGA775.

 

Regner med at de er identiske akkurat som f.eks Xeon 3060 og E6600. Ryktes gjerne litt bedre kvalitetskontroll på Xeon, men det burde ikke ha så fryktelig stor praktisk betydning.

 

Ser også at SHG har den i prislisten sin til 1388 kr.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar
Så du har hovedkort med socket 771?

 

Nei (:

 

 

E8400 og E3110 er begge for sokkel LGA775.

 

Regner med at de er identiske akkurat som f.eks Xeon 3060 og E6600. Ryktes gjerne litt bedre kvalitetskontroll på Xeon, men det burde ikke ha så fryktelig stor praktisk betydning.

 

Ser også at SHG har den i prislisten sin til 1388 kr.

 

SHG får dem ikke på lager før om inf-1, eller noe sånt, hvis du sjekker i nettbutikken deres. Vet ikke om 1388 er en helt reell pris heller, fra den kanten.

 

Xeon E3xxx serien har 775 sokkel. Finnes vel i 30xx (65 nm), 31xx (45 nm) og 32xx (65 nm Quad).

 

Brukes av en god del i 1-way servere (1 sokkel).

 

Ja, det stemmer nok.

Endret av Oracel
Lenke til kommentar

Ser at den ikke er på lager og ikke er forventet med det første.

 

Jeg skriver: Ser også at SHG har den i prislisten sin til 1388 kr.

Mao du betaler 500 kr ekstra om du kjøper den fra e-bay. Men om du trenger den snart så er det neppe et dårlig kjøp.

 

Om de tilbyr den til 1388 kr så får du den til 1388 kr når den kommer på lager.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...