Gå til innhold

P.O.D. med nytt album: When Angels and Serpents Dance


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
P.O.D? Nope, hører sjeldent på kristen musikk gitt.

 

Selv om folk kanskje syntes det er snålt med kristne folk og kristen musikk så tror jeg P.O.D. er ganske så annerledes enn det du tror (hvis du ikke har hørt dem da). Det er en del\noen sanger som ikke har noe med kristendommen og gjøre også. Selv bryr jeg meg ikke så veldig mye om teksten så lenge det ikke bare er tull

Lenke til kommentar
Vel, at de spiller P.O.D sanger i ''youth group'' i kirken og noen ganger før kirken starter er nok for meg.

 

Blant annet plakater om deres tro og tull utenfor kirker i USA.

Vel, å høre på et band som tror alle andre enn deres ''gruppe'' mennesker skal til helvete blir litt merkelig for meg.

 

Mye av det du sier er 90 % bullshit. HVis de synger sanger fra P.O.D. i kirka synger de nok også Metallica (NEI). Og de rakker ikke ned på andre fordi andre ikke tror på det samme som dem. Du burde finne ut hvorfor de er et kristent band, før de kommer med pisspreik.

Lenke til kommentar

Det er da lov å ha forskjellige meninger om et band?

Det jeg sier er ikke ''pisspreik'' bare rene fakta jeg legger på bordet fra hva jeg ser og hører her i USA.

 

 

''THERE ARE A LOT OF SINNERS WHO DONT HAVE GOD IN THEIR LIFE AT ALL AND THEY MIGHT, HOPEFULLY LET CHRIST INTO THEIR LIFE. NOW THAT YOU CAN HAVE FUN AND ENJOY LISTENING TO CHRISTIAN MUSIC. SO I AM HAPPY THAT P.O.D. IS OUT THERE. THEY MIGHT HELP CHANGE THE WORLD''

Lenke til kommentar

Altså vi har vel alle hatt KRL på skolen og det er ikke akkurat vanskelig å få gode karakterer i KRL på ungdommskolen.

 

Tror du bare må godta at P.O.D er et veldig kristent band og som tror du skal til helvete om du ikke tror på gud :ermm:

 

Om du vil ha kilder på det jeg sier? Jeg bor i USA som utvekslings student og har opplevd det selv. Er et populært band i kristne miljøer og jeg VAR i ''youth group'' da de spillte sanger fra bandett.

 

 

Godta sannheten eller ikke.

Lenke til kommentar

Haha, nå går du bare over på det usaklige her, noe som kjennetegner en som en 14-15 åring.

Ta en titt inn i utvekslings student tråden du, så ser du nok fort at jeg bor i USA.

Eller kanskje bloggen min som er i signaturen min?

 

Hvordan vil du at jeg skal bevise hva jeg har hørt i youth group? Hvordan vil du jeg skal bevise sanger som er i kirken?

 

Spar meg for all usaklighet og bare innse at det er fakta.

 

Du kan gjerne ta et ''P.O.D - Christian'' søk i google om du vil, så finner du fort ut at det er et kristent band.

 

Sakset fra deres myspace side

 

''P.O.D.’s fervor for God could play their music, but they’d have to do it''

''It was recorded for religious labels, played on religious stations, reviewed in religious magazines, and played for the public at religious-oriented venues across the nation and the world.''

Lenke til kommentar

Gorilla-Gutten: SurfingElite har rett og POD er et kristent band. De signerte med et kristent plateselskap og har religiøst innhold i tekstene. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal være så påståelig. Det er jo ikke noe problem at de er et kristent band siden du tydeligsvis konfirmerer deg kristelig.

 

Jesus loves you!

Lenke til kommentar
P.O.D? Nope, hører sjeldent på kristen musikk gitt.

Hva har religion å si for musikken? Så lenge selve musikken er bra, er det vel det samme hvilket livssyn de som står bak har? Det blir litt spesielt å dømme kultur pga politikk og religion.

 

PS: Veldig godt gjennomført førsteinnlegg, trådstarter! :thumbup:

Endret av cun
Lenke til kommentar
P.O.D? Nope, hører sjeldent på kristen musikk gitt.

Hva har religion å si for musikken? Så lenge selve musikken er bra, er det vel det samme hvilket livssyn de som står bak har?

 

Samme mening hadde jeg for vel et år siden. Etter en tid i kristne USA, så har meningen min forandret seg litt. Når folk som tror det finnes engler, at det faktisk finnes en djevel og at alle som ikke tror hva de tror skal brenne i et helvete for evighet, så klarer ikke jeg ta dem seriøst. Jeg klarer ikke høre på musikken deres når den er såpass kristen preget.

 

Jeg forstår at du nyter musikken, men personlig så klarer jeg det bare ikke.

Endret av SurfingElite
Lenke til kommentar
Gorilla-Gutten: SurfingElite har rett og POD er et kristent band. De signerte med et kristent plateselskap og har religiøst innhold i tekstene. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal være så påståelig. Det er jo ikke noe problem at de er et kristent band siden du tydeligsvis konfirmerer deg kristelig.

 

Jesus loves you!

Blant annet plakater om deres tro og tull utenfor kirker i USA.

Vel, å høre på et band som tror alle andre enn deres ''gruppe'' mennesker skal til helvete blir litt merkelig for meg.

 

Jeg vil ha bevis på at påstanden hans om at de meneskene som ikke er kristne, mener dem burde brenne i helvete. Så klart vet jeg at det er et kristent band og påstår ikke noe annet.

 

I så fall hvorfor har de lagd sangen Tell Me Why på det nye albumet da?

 

Tekst:

 

 

 

 

A day with no glory

A heart filled with fear

Still repeating his story

To make ourselves clear

A voice is unheard when it shouts from the hills

Your king in his castel

Never died on this feels

 

 

His blood on your hands

A smile on your face

But wicked intentions

When his money to be made

A room with no windows

And a heart that can't feel

Shame with no convictions and a view to a kill

 

Tell me why

And why must we fight

And why must we kill in the name of what we think is right

and no more

no war

is how do you know

 

 

The hate in your eyes

The lies on your tongue

A hand that kills the innocence who quit to do wrong

your belly is full

While we fight for what remains

The rich getting richer

While the poor become slaves

 

 

We kill our own brothers

The truth is never told

If victory is freedome

Then the truth is untold

Surrender your soldiers

Like everyone else

If love is my religion

Don't speak for myself

 

 

Tell me why

And why must we fight

And why must we kill in the name of what we think is right

And no more

No war

Is how do you know

 

 

And how do you know ? (4X)

 

 

And please tell me why

And why must we fight

And why must we kill in the name of what we think is right

And no more

No war

Is how do you know

 

 

I'm living this life

I'm givin this lies

And how do i die for the name of what you think is right

And no more

Hoh Lord

Is how do we know

And how do we know?

 

 

Åssen kan du si at du ikke tåler musikken fordi den er så sterkt preget av noens tro og religion når en del av sangene ikke handler noe særlig om religion, men om det samme som mange andre sanger innen for samme sjanger?

Ingen av sangene dems inneholder noe budskap om at ikke kristne folk skal brenne.

 

Eks. Youth of the Nation ble lagd til minne om noe skoleskyting i U.S.A. i 1999 eller noe sånt

Alive handler om å være takknemlig for livet og det det har og gi (kanskje litt religiøst, men alle burde ha lignende tanker samme hvilken tro du har)

Endret av Gorilla-Gutten
Lenke til kommentar

Du vil ha bevis på det med brenningen i helvete? Vel, de støtter biblen fullt ut som flere ganger nevner at ikke troende skal brenne i helvete.

 

Vel, når man er myw rundt kristne radikale amerikanere så går man lei. Det er ikke kun sangene deres jeg sikter til, men hva de har sagt i media om deres tro.

 

Gratulerer, noen av sangene er ikke om religon... men mange av dem er.

 

Har forøvrig ikke nevnt noe som helst om youth of the nation, så vet ikke hvorfor du bringer opp den sangen.

Lenke til kommentar
Du vil ha bevis på det med brenningen i helvete? Vel, de støtter biblen fullt ut som flere ganger nevner at ikke troende skal brenne i helvete.

 

Vel, når man er myw rundt kristne radikale amerikanere så går man lei. Det er ikke kun sangene deres jeg sikter til, men hva de har sagt i media om deres tro.

 

Gratulerer, noen av sangene er ikke om religon... men mange av dem er.

 

Har forøvrig ikke nevnt noe som helst om youth of the nation, så vet ikke hvorfor du bringer opp den sangen.

 

Det vare bare et eksempel. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...