Gå til innhold

Total War: Kunne trengt litt hjelp til å komme i gang

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte Total War: Eras da den ble sluppet fordi jeg aldri hadde giddet sette meg inn i TW og fikk alle inkludert Rome (inkludert ekspansjonene opp til og med Alexander) samlet i en svært så lekker boks. Problemet er at jeg aldri klarte å fullføre treningsoppdragene, og jeg har ikke lyst til å bare la disse potensielle klassikerne ligge. Jeg kunne derfor trengt noen generelle tips til hvordan man spiller og så videre.

La oss ta det fra starten. Jeg fikk et tidlig oppdrag der jeg har en gjeng bueskyttere stående på en bakketopp og en gjeng fiender med sverd springer mot meg. (det er vel samme prinsippet i alle spillene). Jeg får beskjed om å vente til sverdfolkene er innen rekkevidde, og så fyre løs. Jeg kan slå dem fra lang avstand lenge før de kommer nært nok til å skade meg, og bakketoppen gir meg enda en fordel siden jeg er i høyden og sverdfolkene sliter seg ut med å løpe i oppoverbakke. I teorien er dette helt enkelt, men jeg får av en eller annen grunn aldri til å vinne noe så enkelt som dette. Bueskytterne skyter, noen sverdfolk dør, resten kommer nært nok til å denge løs på bueskytterne og jeg taper suverent. Ikke kan jeg løpe bort heller, da sverdfolkene løper like raskt og bueskytterne må stoppe opp for å skyte. Jeg skjønner jeg gjør noe fullstendig feil her et sted siden jeg ikke engang klarer å fullføre et eneste oppdrag i treningen (og jeg har prøvd Shogun, Medieval og Rome), men hva? All hjelp mottas med stor takk. Er ganske lei av å se spill etter spill etter spill i TW serien bli rost opp i skyene når jeg har prøvd treningen i tre av dem og ikke klarer det engang. ;)

Endret av thecrow77
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Drit i treningen. Spill bare Rome og Medieval 2. De er best også.

Vet ikke hvordan jeg kan lsøe problemet ditt,men du må bare prøve å skyte dem med en gang. Så prøv å løp unna før de kommer nærme og skyt igjen eller noe sånt.

HAr du ingen andre folk en pil og bue? Du urde ha vanlig infanteri og cav også.

Endret av Gorilla-Gutten
Skrevet

-Begynn å bygge økonomiske bygninger som gårder, veier, markeder og havner.

-Begynn med å bruke hærene du starter med til å ta over bøndebyer som er nærme byene dine.

-Ikke vær for aggresiv mot andre stormakter i begynnelsen.

-Bruk diplomat til å åpne "trade" med andre nasjoner, får han nok erfaring kan du kansje forhandle deg til litt ekstra småpenger og kartinformasjon. :)

-Ikke bruk for masse penger på hæren i starten, pass på at "army upkeep" holder seg lav nok så du ikke taper penger.

-Bestem deg for hvilke byer du vil skal produsere soldater. Jeg har vanligvis tre byer som produserer en type hver. Infanteri, bueskyttere og kavaleri. Blir riket ditt stort nok er det best å lage flere "soldatbyer".

-Utnytt høye skatter hvis innbyggerne er fornøyde i byen. ( Tre ting trengs i krig.. penger, penger og mer penger :) )

-Ikke ha for stor håp på allianser, de brytes lett.

-Du kan enkelt merge tropper av samme slag, så du sparer tid på retraining.

-Sletting av ubrukelige hærer kan hjelpe deg i å spare penger.

Ellers ønsker jeg deg lykke til i en av den beste spillserien som er laget :)

Skrevet

-Begynn med å bruke hærene du starter med til å ta over bøndebyer som er nærme byene dine.

-Bruk diplomat til å åpne "trade" med andre nasjoner, får han nok erfaring kan du kansje forhandle deg til litt ekstra småpenger og kartinformasjon. :)

-Ikke bruk for masse penger på hæren i starten, pass på at "army upkeep" holder seg lav nok så du ikke taper penger.

-Bestem deg for hvilke byer du vil skal produsere soldater. Jeg har vanligvis tre byer som produserer en type hver. Infanteri, bueskyttere og kavaleri. Blir riket ditt stort nok er det best å lage flere "soldatbyer".

-Utnytt høye skatter hvis innbyggerne er fornøyde i byen. ( Tre ting trengs i krig.. penger, penger og mer penger :) )

Veldi bra oppskrift til en som ikke kan spillet :thumbup:

Skrevet

samme oppskrift bare man kan den i hode.

og du behøver ikke være redd for det med at du ikke får drept alle fotsoldatene med archers.

selv har jeg aldri opplevd at en enhet med archer alene har utslettet en enhet med sverd folk.

man vil alltid trenge noen egene soldater til å beskytte archers

Skrevet (endret)

Er veldig enig i hva som skrives her, men tenkte jeg kunne tilføre litt.

Når det gjelder bygninger, skaff deg alt som har med havn og vanntrade først, det eneste positive du får ut av marked er merchant, og en veldig liten økning trade. Det er en grunn til at Genoa får inn 4000 i runden, mens Milan får 2000 med mange flere innbyggere å skatte :p

Ang skatt, ja, du får mye penger av høy skatt, men du får mere penger på low tax av 10.000 innbyggere, enn high tax av 5000. Lav skatt kan være en veldig god investering for senere gameplay.

Hvordan man gjør med soldater er nok litt forskjellig, men jeg prøver lage få, men store, slott, som gjerne kan lage alle typer. Skaff kirke og farms og sett inn en governor med chivalry, og du kan få slottet til å oppgraderes relativt fort.

Ang merging, så se på experience level først. Har de ingen exp har det ikke noe å si, men har du to units med 1 gull exp hver, merger du ikke de to, da har du tapt masse verdifull erfaring. Bare på 1 exp nivå får de 1 mere attack/defence, så med mindre jeg har overflod av slike units retrainer jeg heller.

Sletting av ubrukelige hærer er et godt knep. Båter er ofte dyre, men ikke så mye brukt, i alle fall ikke av meg :p

Forresten, nå tenker jeg mest på Medieval II her. Vet ikke om du hadde det i den pakken :s

Endret av Bertram2k

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...