Gå til innhold

Må man ha harddisk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp deg en 360 med harddisk så kan du spare mye penger i det lange løp.

 

Du kan da laste ned over 100 demoer som ligger der nå og fremtidige demoer som kommer senere og finne ut om du liker et spill før du evt. kjøper det.

 

Hvis du digger et spill noe sinnsykt, så er det kjekt med en harddisk hvis utviklerne finner ut at de vil gi ut ekstra kart (til COD4 f.eks), eller ekstra biler (til PGR4 f.eks) eller ekstra episoder (til GTA IV f.eks).

 

Så kan du laste ned trailere og div. andre filmklipp fra Xbox Live hvis du har en harddisk. Et minnekort på 256 MB vil bli rimelig fort full hvis du vil ha noe annet enn save games på den.

 

Men hvis du ikke er interessert i å teste demoer, se trailere eller laste ned ekstra innhold til favorittspillet ditt, så drit i å kjøp harddisk. By all means. Bare ikke kom å klag over at den er dyr å kjøpe separat i etterkant :p

 

Gå for en 360 med harddisk.

Lenke til kommentar

Må ikke.. men, ser på det som en klar fordel.. :)

Det er greit å ha, dersom man f.eks er litt usikker på ett spill og teste en demo før man bruker 500kr på det. DLC er jo også flott, GTA blir helt sikkert kjøpt til 360 her, selv om jeg liker ps3 kontrollen best, må jo ha DLC'n der. 50mill$ blir ikke sløst bort uten videre.. ;)

Lenke til kommentar
Noen av dere med harddisk som synes at 20GB blir for lite? Føler dere at der blir mye sletting. Hadde selv 60GB PS3 og det ble greit med plass. Frykter at 20GB kan bli litt lite, så da kan det kanskje lønne seg med Arcade (1700kr) + 120GB (1600kr).

Xbox 360 med HDD på 20GB har bare 13GB som DU kan bruke siden resten er til OS og slik, men Arcade + 20GB HDD hadde ikke vert noe mye dårligere valg enn å kjøpe Premium utgaven tror jeg :) Jeg har Xbox 360 Elite selv, anbefaler sterkt og kjøpe denne vis du har HD-Ready eller Full-HD tv siden Xbox 360 Elite har HDMI ingang og du får med masse kabler som gjør det bedre å ha Xbox 360 Elite på et av de to tv'ene jeg sa (HD-Ready/ Full-HD) :)

Lenke til kommentar
Jeg har Xbox 360 Elite selv, anbefaler sterkt og kjøpe denne vis du har HD-Ready eller Full-HD tv siden Xbox 360 Elite har HDMI ingang og du får med masse kabler som gjør det bedre å ha Xbox 360 Elite på et av de to tv'ene jeg sa (HD-Ready/ Full-HD) :)

 

Premium kommer med komponent kabel som støtter HDready og full HD (om tven din støtter full HD via komponent er en annen sak).

Arcade har HDMI utgang akkurat som Elite så HD-ready/full HD er ikke noe problem her heller.

Nye Premium/Pro versjoner skal også ha HDMI.

 

Hvis det ikke er regioninndeling på HDD settene fra MS kan du kjøpe 120GB for ca $100US (+frakt og slikt) på eBay.

 

1695kr for en Arcade på elkjop.no er da god pris. HDD kan du kjøpe senere hvis du ønsker det (120GB kan være kjekt med tanke på DLC og XBox Originals).

Lenke til kommentar
Tror nesten det blir Arcade på meg da, litt før sommeren. Uten harddisk. Skal kun brukes til Mass Effect og Gears of War foreløpig. :)

 

Vil bare gjøre deg oppmerksom på at DLC til begge disse spillene overgår størrelsen på et 256 MB minnekort. Og tar jeg ikke helt feil så er all DLC til Gears nå gratis.

Lenke til kommentar
Jeg har Xbox 360 Elite selv, anbefaler sterkt og kjøpe denne vis du har HD-Ready eller Full-HD tv siden Xbox 360 Elite har HDMI ingang og du får med masse kabler som gjør det bedre å ha Xbox 360 Elite på et av de to tv'ene jeg sa (HD-Ready/ Full-HD) :)

 

Premium kommer med komponent kabel som støtter HDready og full HD (om tven din støtter full HD via komponent er en annen sak).

Arcade har HDMI utgang akkurat som Elite så HD-ready/full HD er ikke noe problem her heller.

Nye Premium/Pro versjoner skal også ha HDMI.

 

Hvis det ikke er regioninndeling på HDD settene fra MS kan du kjøpe 120GB for ca $100US (+frakt og slikt) på eBay.

 

1695kr for en Arcade på elkjop.no er da god pris. HDD kan du kjøpe senere hvis du ønsker det (120GB kan være kjekt med tanke på DLC og XBox Originals).

 

APAPAPAPAPAPPAPAP!

 

ALLE nyere Xboxer kommer med HDMI nå tildags. Du får arcarade med HDMI.

Selv har jeg en Halo3 edition Xbox med Versjon 2 Hovedkort (ikke den nyeste) og HDMI.

 

En rask måte og skjekke om det er en nyere Xbox i butikken uten og åpne eska er og åpne en liten luke og kikke... Tror det var der eller utpå esken man kan se at den bruker 178 Watt eller noe slikt. Min strømmforsyning er på 203watt. Alt lavere indikerer at det er den nyeste versjonen av Xbox.

Lenke til kommentar
Coop på Halo 3 krever vel harddisk. Fikk beskjed at en i party ikke har harddisk da vi skulle spille halo 3 coop, da kunne jeg ikke trykke for å spille.

 

Nei.

 

Det eneste jeg har kommet over som trenger harddisk er burnout paradise online.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Coop på Halo 3 krever vel harddisk. Fikk beskjed at en i party ikke har harddisk da vi skulle spille halo 3 coop, da kunne jeg ikke trykke for å spille.

 

Nei.

 

Det eneste jeg har kommet over som trenger harddisk er burnout paradise online.

Tar jeg ikke helt feil krevde også Football Manager i sin tid harddisk. Mener å ha lest det på forumet her inne før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...