Gå til innhold

2 x 2Gb vs. 4 x 1Gb?


Espen W

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Etter hva jeg har forstått (jeg leste en gammel post en gang for lenge, lenge siden) lønner det seg visstnok med 2 x 2Gb, i stedet for 4 x 1Gb da det belaster systemet mindre.

 

Nå skal jeg ikke si noe med sikkerhet, så hvis noen kunne bekreftet eller evt. avkreftet dette hadde det vært fint. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Når du skriver "2 brikker er bedre enn 1, 4 er bedre enn 2... " er det MEGET tvetydig hva du egentlig mener. Mener du på generellt grunnlag at 4 er bedre enn 2 feks.? Det er ikke lett å tolke.

Kanskje han mener at flere er bedre, uavhengig av stor/liten belastning det påfører systemet?

Lenke til kommentar

sorry trøtt, blei seint i går når PC-en nekta å boote på 3,3ghz :p

 

Mener ganske bestem at jeg har lest at flere flere brikker vil øke ytelsen pga at du får mindre belastning på hver brikke.

 

 

 

Men et lite spm.

Når man fyller opp ram'en så er det ikke slik at PC-en først fyller opp brikke 1, så brikke 2, så brikke 3, og til slutt brikke 4?

Sitter å diskuterer med en venn at det bestem er slik at først bruker PC-en opp all plassen i brikke 1 før den begynner å bruke brikke 2..

Det kan jo ikke vær slik <>.<>

Endret av Hayer
Lenke til kommentar

Regner med du mente Abit IP35 Pro. [Edit: mulig jeg tar feil. P35 Pro har sikkert dual channel det også :) ] Dette har som sagt dual channel (og ikke quad channel) på minnet. Da vil det være best med 2 brikker. Og som SuXz0r sier har du plass til flere brikker i framtiden. Vet ikke om de nye HK'ene har de samme problemene som de tidligere når det kommer til overklokking med 4 brikker, men vil tro det er mer stabilt med 2.

 

Mitt råd: gå for 2*2GB!

Endret av _howy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...