WillY- Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Jeg har en hard disk jeg vil installere XP på, men når jeg booter fra cden og skal til å installere så får jeg en melding om at Windows ikke gjenkjenner volumet. Det står at HD'en er et Dynamisk Volum(?). Hva skal det bety? Jeg titta i diskbehanling og der ser den slik ut: Hva vil det si at den er "Enkel" og "Dynamsik"..? Og en ting til. Går det an å installere XP på en disk som ikke er formatert..? For, det ligger filer på den...
okasin Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Det er bare å dytte cd`n inn igjen og gjør som følger.. (PS: ta backup av alt det som måtte befinne seg på disken som du vil ta vare på..) -CD booter opp og du får etterhvert spørsmål om hvor du vil legge XP`n -Du velger selvfølgelig (C:\ partitionen) -Formater C:\ og velg NTFS filsystem (du kan her også velge å dele opp disken om det er ønskelig.), jeg anbefaler at du ikke velger hurtig formatering.. Så skal nok resten gå av seg selv.. dvs resten er selvforklarende.. Så til det siste spørsmålet ditt ang om du kan legge inn XP på en disk som ikke er formatert.. nei.. vell det er en sannhet med modifikasjoner.. det lar seg gjøre, men jeg anbefaller deg å ta en full instalsasjon.. Lykke til..
Hårek Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 Du kan slette volumet først, da vil det gå greit å installere. Du får valg om å lage partisjon og formatere under installasjonen. Data dorsvinner naturligvis. Du må koble fra de andre diskene (i alle fall disk 0), ellers får du avhengighet av begge diskene, og det er vanligvis ikke ønskelig. Disken er dynamisk fordi noen har valgt at den skal være det. Det er lett å huke av et kryss for mye når man initialiserer en helt ny disk, og man ikke helt vet hva man gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå