Gå til innhold

Hva betyr "parameter" på norsk?


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å starte HL2. Noen sa at dette kunne hjelpe:

 

"Create shortcut on hl2.exe and add these parameters: -steam -game ep2

It will look like: X:\somedir\portal\hl2.exe -steam -game ep2"

 

Men jeg skjønner ikke hva det betyr... Kan noen som er flinkere i engelsk/data hjelpe meg?

Endret av GeForcy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du høyreklikker å går inn på Egenskaper/Properties på en snarvei. Så vil det være en linje som dirigerer snarveien til filen. Eksempel

 

"D:\Games\Eve\eve.exe" er en snarvei jeg har. Om jeg vil den skal kjøre i safemode, kan jeg lage yttligere en snarvei, å sette målet til snarveien å være

"D:\Games\Eve\eve.exe /safemode"

 

Så går utifra at alt du skal gjøre er å legge på "-steam -game ep2" etter linken i ruten som heter Mål/Target

Lenke til kommentar

Parameter det samme på norsk som på engelsk (?)

Uansett det de mener er at du skal lage en snarvei til HL2 fila. Inne på snarveien skal du skrive "vegen"

til den riktige fila. Du høgretrykker på snarveien og trykker inn på egenskaper. Der inne finner du nok

C:\Dokuments and settings\steam\steam.exe eller noe lignende. Det er her du skal skrive inn den infoen de snakket om.

skriv inn -steam -game ep2 etter den "vegen" som er der. Lykke til ;)

 

Edit:

Var akkurat for sen ja :hrm:

Endret av Ryolitt
Lenke til kommentar

En parameter er ganske enkelt en egenskap ved noe. Når man setter parametere i programmer er dette bare ekstrakommandoer til programmet som forteller programmet at det nå skal kjøres med noen ekstra egenskaper, f.eks at programmet i skal gjøre noe i tillegg til hva det normalt ville gjort å starte uten noen parametere.

Lenke til kommentar
Ok, men da kommer denne feilmeldingen: http://i27.tinypic.com/243gvth.jpg

Ser det er en Unleashed-release, så tråden stenges grunnet brudd på retningslinjene #8:

 

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

 

Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...