Depressure Skrevet 29. februar 2008 Skrevet 29. februar 2008 (endret) Jeg sitter som vanlig og klør meg litt i hodet på en fredags ettermiddag. Planen er og lage en batch som leter frem alle jpg filene på en stasjon og kopierer disse til en annen stasjon uten mappestrukturen. Og lage en "filelist.txt" ved hjelp av "dir *.jpg /b /s" er ikke noe problem, men her stopper det opp for meg. noen som har en ide?? xcopy *.jpg /s gjør mesteparten av jobben ser jeg men den tar med mappestrukturen Edit: forhåpentligvis bedre formulering, oppdatering. Endret 29. februar 2008 av Depressure
aklla Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 for /F "delims=~" %%f in (filelist.txt) DO xcopy %%f c:\wherever denne behandler hver enkelt linje i filelist.txt, den gjør kommandoen etter DO, usikker på om det etter DO er hva du er ute etter, men ellers skal dette være bra
Depressure Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Skrevet 3. mars 2008 (endret) for /F "delims=~" %%f in (filelist.txt) DO xcopy %%f c:\wherever denne behandler hver enkelt linje i filelist.txt, den gjør kommandoen etter DO, usikker på om det etter DO er hva du er ute etter, men ellers skal dette være bra Er forsåvidt interessert i hele linja. så tusen takk. Har du lyst og gi meg en forklaring på den? Edit: ::@echo off dir *.jpg /b /s >filelist.txt for /F "delims=~" %%f in (filelist.txt) DO xcopy %%f c:\hmm ::del filelist.txt Ser ikke ut til og fungere, noen ide'er? Endret 3. mars 2008 av Depressure
aklla Skrevet 3. mars 2008 Skrevet 3. mars 2008 du må sikkert ha det slik: ::@echo off dir *.jpg /b /s >filelist.txt for /F "delims=~" %%f in (filelist.txt) DO xcopy "%%f" c:\hmm ::del filelist.txt altså ta med " rundt %%f
Depressure Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Skrevet 3. mars 2008 du må sikkert ha det slik: ::@echo off dir *.jpg /b /s >filelist.txt for /F "delims=~" %%f in (filelist.txt) DO xcopy "%%f" c:\hmm ::del filelist.txt altså ta med " rundt %%f Det var bedre jah! tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå