Gå til innhold

Hvor mye koster det å bryte bindingstiden på telefon med Netcom Supertalk?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg siterer et innlegg på unlock.no:

 

Dette bruddgebyret varierer ettersom hvor lang tid man har igjen av bindingstiden, eksempelvis hos Netcom:

 

12-9 måneder (2000,-) 1500,-

9-6 måneder (1500,-) 1125,-

6-3 måneder (1000,-) 750,-

3-0 måneder (500,-) 375,-

 

Markert beløp gjelder kun for ActiveTalk Pluss. De fleste har eller skal inføre dyrere bruddgebyr for de abbonementene som substidierer mest. Noe vi kommer til å se mer og mer av.

 

Jeg lurer på hvor mye netcom tar seg betalt for å låse opp et k810i med netcom Supertalk?

 

Kan noen avbekrefte at det er 2000,- ?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg siterer et innlegg på unlock.no:

 

Dette bruddgebyret varierer ettersom hvor lang tid man har igjen av bindingstiden, eksempelvis hos Netcom:

 

12-9 måneder (2000,-) 1500,-

9-6 måneder (1500,-) 1125,-

6-3 måneder (1000,-) 750,-

3-0 måneder (500,-) 375,-

 

Markert beløp gjelder kun for ActiveTalk Pluss. De fleste har eller skal inføre dyrere bruddgebyr for de abbonementene som substidierer mest. Noe vi kommer til å se mer og mer av.

 

Jeg lurer på hvor mye netcom tar seg betalt for å låse opp et k810i med netcom Supertalk?

 

Kan noen avbekrefte at det er 2000,- ?

 

Takker for svar.

 

Brytningsgebyret starter på 2000,- og går ned med kr. 125,- pr. måned.

Lenke til kommentar
Brytningsgebyret starter på 2000,- og går ned med kr. 125,- pr. måned.

 

Nei. Nei, nei nei og atter nei. Det står jo i klartekst i det som OP skreiv. Markert beløp, altså det som ligger innenfor parentesene, gjelder for AT+. De andre prisene gjelder for alle andre abonnementer.

 

Altså begynner bruddavgiften på 1500 for alle andre abo enn AT+ og går ned med 375 i kvartalet gjennom de 12mnd du har binding.

 

Case closed, gi meg en karamell.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Operatørlåste telefonen blir av og til fylt med operatørspesisfikt innhold. F.eks. Entry hos Telenor.

 

Vet noen om Netcom har slikt i telefonen? Og forsvinner det når jeg bryter bindingstiden?

 

Jeg bruker egentlig ikke mobilen til så mye ringing. Venter på å få overført mitt nåværende nummer til onecall.

 

Samtidig har jeg levert min k700i til reklamasjon hos Lefdal. Er usikker på om de dekker reparasjon/erstatter den.

 

Var usikkerheten rundt dette som gjorde at jeg takket ja til k810i med netcom supertalk.

 

Telefonen koster jo ca. 2200 kr uten abonnement.

Lenke til kommentar

Netcom har en egen meny på høyreknappen og et par egne ikoner i menyen slik som telenors entry, disse forsvinner ikke når du låser opp telefonen nei, da må den flashes på nytt. Eneste som skjer når du bryter bindingen er at du får en kode som gjør at tlf kan brukes med andre simkort enn netcom sine.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Netcom har en egen meny på høyreknappen og et par egne ikoner i menyen slik som telenors entry, disse forsvinner ikke når du låser opp telefonen nei, da må den flashes på nytt. Eneste som skjer når du bryter bindingen er at du får en kode som gjør at tlf kan brukes med andre simkort enn netcom sine.

...hvis telefonen i det hele tatt er bundet, da. har vært borti/hørt om mange telefoner som ikke er bundet, selv om det står så på pakka.

Lenke til kommentar
Netcom er utrolig sløve på og låse telefonene sine ja.

Vi får ofte telefoner som skal være Netcom låste som er åpene, er ekstra lett og selge de da :)

 

Trivelig med ulåste telefoner, men sannheten er vel egentlig at det er Moobi (som leverer både til Chess og NetCom og diverse andre utsalg) som ikke greier å låse telefonene samtidig som de brandes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...