Gå til innhold

kjøpe ny CPU: Aternativer til E8400?


eladmir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var i samme situasjon som deg, ga opp å vente, så kjøpte likegodt en billig cpu, som jeg hadde planlagt å ha kun i mellomtiden, nemlig en c2d e2160 til 515,-.

Fikk derimot klokka den stabilt til 3300mhz, muligens mere, men har ikke turt å prøvd noe mye høyere volt. Så jeg er ikke sikker på om det er verdt det å gå for en e8400 når jeg først har fått klokka denne såpass høyt.. noen synspunkter?

Lenke til kommentar
hadde tenkt å kjøpe E8400 men er ingen shapper som har denne inne, tenkte kjøpe ny CPU før TG (18 mars) så ser etter et alternativ som kan være like godt.

 

 

Kansje E8200?

 

dette ville isåfall ha vært en på-venting-til-ny-cpu

dette er et heller dårlig valg om du skal klokke, du kan ikke overklokke denne så langt opp, før levedagene minker, om jeg ikke tar helt feil...

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet selv. Så på mange nettsteder nå at E8400 ikke kommer på lager før 7 mai :(

 

EDIT:

E6850 er 65 nm. Er ikke 45nm prossessorer bedre enn 65nm, eller tar jeg feil?

Endret av f9z
Lenke til kommentar
hadde tenkt å kjøpe E8400 men er ingen shapper som har denne inne, tenkte kjøpe ny CPU før TG (18 mars) så ser etter et alternativ som kan være like godt.

 

Jeg venter også på E8400 og kjøpte en Celeron 420 til NOK 250. Den arbeider foreløpig på 2,732 GHz (70% OC) og blir ikke varm med standard kjøler. Har bare gjort endringer i FSB frekvensen, så den kan nok bli ennå raskere.

Lenke til kommentar
Bestilte en E8400 fra uk nå....gadd ikke å vente på at de skal få dem her i Norge.

 

Omtrentlig hvor mye må du ut med for den, inkl frakt og alt? Hvilken butikk fant du den på?

Med frakt kom den på rundt 1500. må legge til mva og tollavgift på dette.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar
Med frakt kom den på rundt 1500. må legge til mva og tollavgift på dette.

 

Det fristet litt, men det endrer jo pris/ytelse-ratioen ganske mye, som var hovedgrunnen til at jeg ville ha nettopp denne cpu'en. I tillegg blir det mye pes om jeg skulle være så uheldig å få en defekt enhet.

 

Jeg er en av dem som har bestilt på Netshop for noen uker siden, men ser ikke ut til at jeg var blant "de 20 heldige". Regner med mange av disse gikk til det maskin-oppsettet de selger som var månedens best i test på dinside.

Hmm, eller kanskje ikke. Jeg ser nå at den testen kom etter at jeg bestilte.

 

Uansett, jeg hører ofte at folk smører seg med tålmodighet. Noen som vet hvor man får kjøpt en slik krem, og hvor dyrt det er?

Lenke til kommentar
Vet at de fikk inn 20 stk i dag på netshop, men de gikk til de som hadde forhåndsbestilt. Kunne ikke si når det kom inn flere. Det sto 80-90 stykker på venteliste.

 

Er jo bare å håpe at den går rett i gjennnom ute toll og avgifter :innocent: . Hvor bestiltet du fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...