Gå til innhold

Problemer med internett og datamaskinen.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har nettopp mottatt ny router fra Telenor, å når denne skulle konfigureres fant vi ut at datamaskinen til vedkommende ikke klarer å gå inn på router. Den klarer å pinge routeren, å se den i nettverket, men da altså ikke entre den.

 

Jeg har kommet med min bærbare å koblet til routeren uten problemer, nettverket er satt opp å 3 datamaskiner bruker nettverket uten problem.

 

Hva kan feile datamaskinen hans?

 

 

INFO: Dynamisk IP, Dynamisk DNS, dette gjelder for både router å datamaskin. Han har fått IP ra router (10.0.0.1) å ruteren kan se han. IP til ruter er som default fra Telenor 10.0.0.138.

 

 

Takker på forhånd for alle svar og hendvendelser!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok enkleste utvei og reinstallerte Vista, og etter det fungerte det :)

Nå har det dessverre gått tilbake til å ikke fungere igjen. Jeg satt online og spillte og fikk plutselig blåskjerm som jeg antar kom av at prosessoren ble for varm. Etter en restart står det nå i windows at jeg er koblet til internett, men det fungerer likevel ikke. Prøver jeg å åpne firefox, msn eller noe annet som bruker internett kommer det bare opp "Firefox/msn/whatever is not responding".

 

Får svar når jeg pinger feks. vg.no og..

Skjønner ikke hva som kan være galt. Kan det ha noe med Vista 64bit å gjøre? Maskiner med XP og Vista 32bit fungerer utmerket på nettet.

 

Winsockfix fungerte foresten ikke. I infoen stod det ikke noe om at det støttet vista, så kan være derfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...