Gå til innhold

LCD skjerm hos PSData

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har vært diskutert litt før, men den tråden så ut til å "dø".

Nå har PSData tilbud på "Hyundai 17" LCD TCO99 DVI USB 1280x1024@75Hz" igjen, og jeg lurer på om noen av dere der ut benyttet dere av forrige tilbud. I såfall, er det noen som har denne skjermen og kan fortelle litt objektive (og for all del, subjektive) meninger om skjermen?

6499,- er jo rimelig for en 17" LCD skjerm...

Bjørn-Ove

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skarp og fin skjerm. Har problem med at den er lysere nede enn oppe. 17" skjermene har veldig høy oppløsning slik at allt blir smått og en må sitte nært for å lese godt. Ikke noe stort problem, blir veldig god plass. Hodepinen forsvant, kan sitte i timesvis uten å bli sliten.

Skrevet

Håper den skjermen kommer på tilbud igjen etter at jeg får penger for en pc jeg solgte. (Lyst på større LCD)

Kjenner en som har den, han er svært happy.

Skrevet

Takker for svar.

Til Sylte:

Er det stor forskjell på lysstyrken oppe og nede? Hvordan er skjermen i spill, f.eks. bilspill eller andre spill som grafikken "beveger" seg raskt i?

Er det irriterende stor forskjell på lysstyrken oppe og nede?

Bruker du "vanlig" skjerm-tilkopling, eller bruker du DVI?

Bjørn-Ove

Skrevet

Har klaget på forskjellen på bakgrunnsbelysningen på skjermen og skal prøve ett nytt eksemplar. Spill og film er ikke noe problem på disse nye lcd skjermene. Har bestillt DVI kabel men bildet er allerede skrystallklart.

Skrevet

Jeg fikk også min som jeg kjøpte da det var juletilbud...kjempeskjerm...klar og fin fungerer meget godt i bilspill..overaskende godt faktisk.

Totalt kostet skjermen med frakt 6137.- det synes jeg er billig for en 17" LCD

Skrevet

Har nå tatt i bruk DVI kabel til skjermen og bildekvaliteten har steget ytterligere.

DVI skjermkort og kabel ANBEFALES!!

Skrevet

At skjermen "kjører" på 60 eller 75Hz har ikke noe å si, da en LCD skjerm ikke oppdateres slik som de vanlige CRT skjermene gjør. Og heldigvis. Ikke noe mer flimmer :smile:

Skrevet

Quote:

On 2002-01-16 15:12, Joffer skrev:

At skjermen "kjører" på 60 eller 75Hz har ikke noe å si, da en LCD skjerm ikke oppdateres slik som de vanlige CRT skjermene gjør. Og heldigvis. Ikke noe mer flimmer :smile:

Dette er kanskje ikke helt sant?

I tester har det blitt sagt at en LCD burde ha minst 75Hz i oppfriskningsrate. Forskjellen er dog at dette visstnok først og fremst gjelder ved omforming fra analog input til digital. Med DVI *sies* det at 60Hz er nok.

Virkelige argumenter framfor synsing hadde vært fint ..

Skrevet

Men gidder en å kjøpe en halvgod skjerm til når i først legger ut så masse spenn?

Ikke jeg i alle fall.

Det blir fort dyrt å kjøpe billig!

Satser på Eizo L365 når ati8500 eller oppfølgeren kommer i butikk.

Skrevet

Quote:

On 2002-01-09 18:27, Sylte skrev:

Har problem med at den er lysere nede enn oppe.

det har sikkert med vinkelen å gjøre. stiller du litt på vinkelen blir det bedre. jeg hadde samme "probelmet" selv.

Skrevet

Quote:

On 2002-01-16 17:39, Caveman skrev:

det har sikkert med vinkelen å gjøre. stiller du litt på vinkelen blir det bedre. jeg hadde samme "probelmet" selv.

Joda, har stillt vinkelen i alle tenkelige varianter, flyttet skjermen frem og tilbake og prøvd den i forskjellige høyder. Samme resultat, er lysere nede enn oppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...