Gå til innhold

Portabel hodetelefonforsterker til Sennheiser PXC 450


Im_IB

Anbefalte innlegg

Etter mange år med billige hodetelefoner har jeg endelig bestemt meg for å skaffe meg et par skikkelige hodetelefoner. Med tanke på at det neste årene kommer til å innebære mye reising har jeg tenkt å satse på Sennheisers PXC 450.

(http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_e...sf/root/500643#)

Men siden disse trenger 150/750 ohms i følge nettsidene deres trenger jeg en hodetelefonforsterker, siden de blant annet skal brukes til Mp3-spilleren min (Creative Zen W).

 

Hodetelefonforsterkeren må:

- Gå på batteri (men gjerne mulighet for tilkobling til vanlig 230V)

- Den må være "portabel" (ikke større en at den kan puttes i jakkelomma)

- Ikke forverre lydkvaliteten

- Være litt robust, og tåle en støyt

 

Jeg vil ikke si noe max/min pris, men forsterkerens kvalitet/pris må stå i forhold til det den brukes til. Grunnen til at jeg satser på nettopp Sennheiser PXC 450 er at jeg kan få god lyd etter forholdene med samme hodetelefonen, enten jeg sitte på nattbussen, hjemme, eller foran pcn.

 

Ønsker med denne tråden å få anbefalinger på Hodetelefonforsterkere, og kommentarer og erfaringer med denne løsningen, og med Sennheiser PXC 450 generelt.

 

Mvh. Ingebrigt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 år senere...

Hei.

 

Jeg er underforstått med at denne tråden er 3 år gammel, men prøver meg likevel i håp om gode råd.

 

Jeg har Sennheiser PXC-450 jeg også -- som jeg er veldig fornøyd med.

Hører på musikk store deler av dagen, mye på jobb (koblet rett i minijack-utgangen på laptopen) eller på reise (mp3-spiller, iphone etc.).

 

Det er merkbar forskjell mellom de forskjellige kildene. Jeg forstår dette "impedance mismatch"-problemet kan løses med en hodetelefon-forsterker.

 

Jeg hadde igrunn tenkt meg oppunder 1000kr for noe slikt, men det er ikke akkurat skrevet i stein.

Det viktigste er igrunn at jeg oppnår noe merkbar forskjell, også fra laptop'en (som jeg bruker mest).

 

En slik Corda Headsix er vel midt i blinken, men kanskje er det kommet noe bedre evnt. rimeligere? Noen har vel erfaringer her vil jeg tro.

 

Tusen takk for svar!

 

mvh

Andreas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...