OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Går det ann å få en rss feed fra feks cnn.com til å vises på hjemmesiden min?
mikk- Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Du må bruke et serversidespråk, slik som PHP. Prøv der i stedet, du!
j-- Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Ikke at jeg har erfaring med dette, men jeg ville tro at det lønner seg å gjøre det på serveren med enten cron eller med bruk av JS. Om et serverside-språk skal hente 4 RSS-feeds, og hvert feed bruker 2 sekunder på å svare, så bruker siden din fort 8 sekunder (+ generering ellers, og overføring) på å vises. Ved bruk av cron kan rss-filer caches lokalt med faste intervaller, og da vil responstiden synke ned til det umerkelige. Om du velger å gå for JS vil siden din lastes fort, og RSS-feedene vil bli lest rett fra kilden sin av klientene.
mikk- Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Cron er én mulighet, kanskje den beste hvis man har mulighet til det. Dersom man ikke har mulighet til å bruke cron, går det an å cache feedene når de lastes (trigget av en sidevisning), slik at bare én bruker må vente 8 sekunder per oppdateringsintervall, mens resten får levert feeds fra cachen.
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Skrevet 27. februar 2008 Responstid er ikke noe problem, men jeg har verken peiling på php, javascript eller cron så jeg får vel legge fra meg den tanken Takk for at dere prøvde å hjelpe uansett
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Skrevet 27. februar 2008 Jeg fikk det til ved å bruke feedburner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå