Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil stereo, hva skal jeg velge?


lfnsr

Anbefalte innlegg

Heisann, skal ha nytt annlegg til bilen :) Men har ikke peiling på hva jeg skal velge...

 

Har tenkt litt på Rockford Fosgate Punch serien, og Blaupunkt sin Velocity serie..

 

Noen som har noen anbefalinger? Annlegge skal bygges i en BMW 320i, vis har noen betydning :)

 

Musikk jeg hører på, techno, Trance, Rap, Hip Hop++ Så må ha noe med god bass i, men fin lyd er også viktig :)

 

 

Det er sub jeg egentlig er i tvil om, men har noen god forslag til en pakke som er bra, kan du gjerne poste den også..

 

Forsterker+++

 

MAX Pris 15k :)

 

 

Værsåsnill, bare post vis du har peiling :D

 

Takker for svar :)

Endret av lfnsr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har Rockford Fosgate punch 10'', 2 stk i en kasse. Drevet av en Boschmann 1600watt.

 

Veldig fornøyd med de. Så annbefalle Rockford. Men kjøp en Rockford forsterker også- hørt at de er veldig gode.

 

Forresten er annlegget i en 3 serie;)

 

Høres bra ut, tipse er skrevet ned ;)

 

hehe, ja 3 serie som er tingen ;)

 

Men over til lyd igjenn, jeg får Blaupunkt Velocity til innkjøps pris, kan sikkert få skaffet RF også :)

 

Noen som har god peiling på Blaupunkt?

 

 

Vis jeg sier Blaupunkt Velocity vs RockFord Fosgate 12"? :D

 

Eller noe som dere er 100% sikker på er mye bedre enn begge de 2 til samme pris :)

 

Max pris 15k, står også i post 1 nå :)

Endret av lfnsr
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ta en titt på Morel? www.morel.no så på "Nettbutikk" øverst, midt på siden ;) Mye bra. Blant annet Morel Tempo 6 ( har dem selv, veldig bra) og Morel Hybrid Ovation. Ekstremt bra lyd ;) Vil også Anbefale RE Audio subwoofere. Mye bra! Veldig bra faktisk. Forsterker? Sjekk ut US amps. Alt dette pleier å passe som hand i hanske :)

Lenke til kommentar
Jeg har Rockford Fosgate punch 10'', 2 stk i en kasse. Drevet av en Boschmann 1600watt.

 

Veldig fornøyd med de. Så annbefalle Rockford. Men kjøp en Rockford forsterker også- hørt at de er veldig gode.

 

Forresten er annlegget i en 3 serie;)

 

Høres bra ut, tipse er skrevet ned ;)

 

hehe, ja 3 serie som er tingen ;)

 

Men over til lyd igjenn, jeg får Blaupunkt Velocity til innkjøps pris, kan sikkert få skaffet RF også :)

 

Noen som har god peiling på Blaupunkt?

 

 

Vis jeg sier Blaupunkt Velocity vs RockFord Fosgate 12"? :D

 

Eller noe som dere er 100% sikker på er mye bedre enn begge de 2 til samme pris :)

 

Max pris 15k, står også i post 1 nå :)

Hvis du får gode rabatter, og det er gode produkter- så ''go for it''.

Lenke til kommentar
Jeg har Rockford Fosgate punch 10'', 2 stk i en kasse. Drevet av en Boschmann 1600watt.

 

Veldig fornøyd med de. Så annbefalle Rockford. Men kjøp en Rockford forsterker også- hørt at de er veldig gode.

 

Forresten er annlegget i en 3 serie;)

 

Høres bra ut, tipse er skrevet ned ;)

 

hehe, ja 3 serie som er tingen ;)

 

Men over til lyd igjenn, jeg får Blaupunkt Velocity til innkjøps pris, kan sikkert få skaffet RF også :)

 

Noen som har god peiling på Blaupunkt?

 

 

Vis jeg sier Blaupunkt Velocity vs RockFord Fosgate 12"? :D

 

Eller noe som dere er 100% sikker på er mye bedre enn begge de 2 til samme pris :)

 

Max pris 15k, står også i post 1 nå :)

Hvis du får gode rabatter, og det er gode produkter- så ''go for it''.

 

 

Ingen som har noe negativt om Velocity?

 

Takker for alle tips så langt :)

Lenke til kommentar
stemmer.. og kan ikke helt si jeg likte den lyden..

 

har hørt en GOD del annet og..

 

jeg ville styrt unna:

 

nyere modeller RF

boschman

biltema

billig pioneer komponentsett/coax (subbene funker)

vampire

proson

dynabel

 

 

Hvilke modeller er d fra RF som duger da? :)

Lenke til kommentar
gode gamle rf.. og er ikke så lett å få tak i, så like greit å prøve å finne noe annet :)

 

spørs som sagt hvor kravstor du er og hvor mye penger du vil bruke :)

 

 

Jeg er krav stor å vil bruke en plass mellom 10-15k :)

 

Som sagt jeg får det meste til innkjøps pris, så kom igjenn nå, hva er det som duger sikkelig?

 

Btw, 10-15k er uten spiller, men må ha alt annet :)

 

Jeg skal ha såpass med bass at de fleste snur seg rundt når jeg kjører forbi, men den skal også spille fint :)

 

Jeg er kanskje litt vanskelig, men trenger info her :)

Lenke til kommentar

POLK er bra ja! Kan anbefales vis du liker høy bass med mye punch :) . Men ville absolutt sett på RE audio istedenfor. MYE MYE penere lyd. Du sa du ville ha høy lyd, men fin og. Da er RE valget. Og du sier du er kravstor. Hvorfor BLaupunkt og rockford ("ungdomsanlegg") når du kan få skikkelig kvalitetslyd fra Moerel? Hørt noe fra B&W / Dali? Vis du liker det, da liker du isåfall Morel også :) Jeg syntes at lydbildet er veldig likt til disse to, veldig nøytral og detaljert lyd :) www.morel.no :)

Lenke til kommentar
stemmer.. og kan ikke helt si jeg likte den lyden..

 

har hørt en GOD del annet og..

 

jeg ville styrt unna:

 

nyere modeller RF

boschman

biltema

billig pioneer komponentsett/coax (subbene funker)

vampire

proson

dynabel

Hvorfor sier du sty unna Dynabel? Dynabel er da kvalitet hele veien det, ekte watt oppgir de også.

Har selv Dynabel Bf0756 og den har veldig pent lydbilde og VELDIG god effekt :) Dynabel blir brukt i utrolig mange konkurranse-biler for tiden, og de vinner ofte! En venn av meg vant 1 plass EMMA-award for PENEST lyd, og han brukte Dynabel / Seas-kombo :)

Lenke til kommentar

altså.. nå blei det fort bevist at han kompissen din brukte genesis amper, og ikke dynabel amper..

 

(bare noe jeg har hørt, orker ikke diskutere)

 

skriver her av egne erfaringer jeg.. syns dynabel låter crap :)

 

ja, dynabel vant litt i dBdrag.. de var eneste i klassen og hadde "20.000 watt" og spilte bare noen få dB høyere enn folk med en brøkdel av watten og mindre ombygde biler :)

 

dette er blitt diskutert før, er det noe mer du vil ta opp, så ta det på PM.. vi gidder ikke ødelegge denne tråden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...