Gå til innhold

Master: Informatikk / Datateknikk


Suspect

Anbefalte innlegg

Hello..

 

Det finnes kanskje en tråd om dette fra før av, eller kanskje ikke.

 

Jeg lurer på en ting. Jeg har sett på Master i informatikk og datateknikk. Og det er ikke mye som skiller disse to studiene. Men jeg lurer på 2 ting..

 

Hva er gj.snitt lønn for en med master i Informatikk?

Og hva er gj.snitt lønn for en med master i Datateknikk?

 

Er det noen klare forskjeller her eller er det nogenlunde likt?

 

Mvh

Suspect

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på en ting. Jeg har sett på Master i informatikk og datateknikk. Og det er ikke mye som skiller disse to studiene.

 

Her er jeg veldig uenig i det du sier. Jeg går selv profesjonsstudiet i Informatikk ved UiO, og dette valget tok jeg på grunnlag av forskjellen på de to studiene du har nevnt. Ved Universitetet i Oslo har jeg muligheten til å ta et masterprogram som er direkte knyttet til distribuerte systemer og nettverk, det var ikke mulig i datateknikk kurset. Det jeg har hørt fra bekjente som tar datateknikk er at de har fysikk integrert i studiet, derav ingeniørtittelen. Dette betyr også at de har en del mer stoff ang. elektronikk, noe som vi har sett veldig lite til ved UiO.

 

Håper noen som har studert en av studieretningene lenger enn det jeg har (3. semester) kan si mer om forskjellene slik at du får et bedre innblikk i studiehverdagen.

 

Til sist vil jeg også bare nevne at mastergraden du sitter igjen med er hva du gjør den til selv. Dersom du tar en mastergrad innen et området av faget som er bredt og overbemannet vil du få en helt annen lønning enn en som treffer jackpotten og drar i land en spesialisert utdannelse innen et område som er svært ettertraktet og har liten bemanning.

Endret av jabberjab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...