Gå til innhold

Rett til å få ny telefon?


Talker

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en s500i for en liten stund tilbake. Etter en uke så hadde noen taster på telefonen sprukket, men fikk ny telefon på stedet. Så gikk det nesten 2 uker, så hadde det samme skjedd. Leverte den inn på reperasjon, og fikk den tilbake med nytt tastesett. Sånn har det pågått 3 ganger nå, og endel taster har sprukket nå nettopp for 4. gang (ikke medregnet telefonen som ble byttet).

Er det ikke noe med at jeg kan kreve å få pengene tilbake nå? Siden den har vært til reperasjon så mange ganger?

Endret av Talker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte meg en s500i for en liten stund tilbake. Etter en uke så hadde noen taster på telefonen sprukket, men fikk ny telefon på stedet. Så gikk det nesten 2 uker, så hadde det samme skjedd. Leverte den inn på reperasjon, og fikk den tilbake med nytt tastesett. Sånn har det pågått 3 ganger nå, og endel taster har sprukket nå nettopp for 4. gang (ikke medregnet telefonen som ble byttet).

Er det ikke noe med at jeg kan kreve å få pengene tilbake nå? Siden den har vært til reperasjon så mange ganger?

 

basert på det du skriver, så ja, du kan heve kjøpet om du ønsker det.

Lenke til kommentar
Så lenge jeg ender opp med en annen telefon en den jeg har nå, så er det greit det. Skal høre med elkjøp snart.

 

Noen spesielle rettingheter/ting jeg burde passe på?

 

Dersom apparatet har vært inne til reparasjon for samme feil to ganger, og samme feil oppstår en tredje gang, kan du kreve kjøpet hevet og pengene tilbake.

 

Da regner jeg med at Elkjøp reklamerer mot Sony Ericsson på dine vegne og så fort SE godkjenner reklamasjonen, kan Elkjøp gi deg pengene tilbake; med mindre de foregriper begivenhetenes gang. I din sak er det temmelig åpenbart at reklamasjonen vil gå igjennom, forutsatt at det du skriver er fakta.

 

Verken Elkjøp eller Sony Ericsson kan ha interesse av at du som kunde skal få en dårlig opplevelse, så du behøver neppe å gjøre noe spesielt annet enn å framlegge saken for dem på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar
Men når jeg benyttet meg av et tiulbud der jeg tegnet Djuice non-stop for et år, så fikk jeg jo telefonen litt billigere. Om jeg nå skal få tilbake pengene for den, for så å kjøpe en ny tilsvarende telefon, så går jeg jo i minus?

 

Du skal ha tilbake det mobilen er verdt. Elkjøp vil sannsynligvis få en erstatningsmobil fra Sony Ericsson som de kan selge til noen andre.

 

Dersom de vil gi deg det du betalte for telefonen, må de også kansellere endringen som ble gjort på abonnementet ditt, slik at du kan inngå ny bindingsavtale med en annen mobil.

 

Med andre ord: "ikke til vesentlig ulempe for forbrukeren" (Sitert fra Kjøpsloven/Forbrukerkjøpsloven etter hukommelsen)

 

Elkjøp kan muligens med loven i hånd si at du har hatt nytte av mobilen i så og så lang tid og dermed nedskrive beløpet du får igjen.

Lenke til kommentar
Vil mitt abb. starte på nytt igjen da? Altså, binde seg i 12 nye måneder? Eller tas det bare utgangspunkt i pris?

Men jeg kan fortsatt på en enkel måte få meg en telefon som ikke djuice har noen tilbud på eller?

 

Bindingen din ble inngått da du kjøpte din S500i, og løper fra den datoen.

 

Med mindre den første bindingen annulleres og du inngår en ny.

 

Kommer helt an på hvordan utsalgsstedet velger å løse saken.

Lenke til kommentar
Mye jobb for utsalgsstedet å gi deg ny binding, så med mindre det har gått veldig lang tid og de VIL være vanskelige så fortsetter den som før, dvs 12mnd fra opprinnelig kjøpsdato.

 

Det høres ut som en kvalifisert gjetning.

 

Min personlige mening er at den ryddigste måten å gjøre det på er å heve kjøpet i sin helhet, derved annullerer man også bindingskontrakten, utsalgsstedet blir trukket i provisjon fra Telenor Mobil, og man kan begynne på nytt med blanke ark.

 

Hva løsningen blir i dette tilfellet vil tiden vise.

Lenke til kommentar
Ikke kvalifisert gjetning, men rutine der jeg jobber... Kun i spesielle tilfeller det er nødvendig å heve kontrakten helt. F.eks dersom kunde ønsker annet abo eller liknende, mange kunder ser også på det som god service dersom de slipper å starte på nytt igjen.

 

Trådstarter sier at mobilen er kjøpt på Elkjøp.

 

Dersom du jobber på Elkjøp, er vel rutinene sånn som du forklarer.

 

Hva kunder betrakter som god service vil vel variere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...