PiaJenta Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Jeg bruker comodo og avast!, og hver gang jeg slår på maskina får jeg opp fire beskjeder fra avast! på disse står det: avast! will not be able to protect incoming mail (IMAP protocol). Error: 10049 Check if the mail scanner (ashMaiSv.exe) is not blocked by your personal firewall,please. Denne beskjeden kommer fire ganger, bare at på den ene står det IMAP, på den andre står det POP3, tredje står det SMTP og på den siste står det NNTP protocol. Hvordan sjekker jeg om dette er blocka i Comodo? Har forresten comodo på custom, om det har noe å si?
Gjest medlem-82119 Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Bruker selv comodo men med avg. Aldri blokkert mail hos meg. Kan også være at comodo blokkerer avast??? Har min på train with safe mode, men det skule ikke ha noe å si. Innstillingene ligger vel under firewall/common tasks hvor man kan velge define a new blocked og trusted application. Hvis problemet fortsetter kan du jo avinnstallere comodo og legge den inn på ny.
PiaJenta Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Skrevet 28. februar 2008 jeg fikk it-fyren på skola til å se på det, for jeg kom ikke på nett. så han sletta den for han mente at microsoft firewall'en var nok, men er det egentlig det? har liksom hatt trojanske hester før.. vet ikke om noen annen gratis firewall som er enklere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå