Gå til innhold

Ting å hate som student..


mbst

Anbefalte innlegg

Det jeg hater (tilfeldig rekkefølge, jeg hater alle like mye, men kanskje er siste pkt litt greiere..):

[*]Finne på hva jeg skal ha til middag.

[*]Finne på hva jeg skal ha av pålegg.

[*]Gå i matbutikk!! Før kunne maten for alt jeg visste vokse i fryseren.

[*]Lage middag.

[*]Vaske klær.

[*]Vaske hus.

[*]Onsdager, dagen man må stå opp før 0855. :lol:

  • Problemet er jo at man må være litt sunn og variert også. Hvis man på en toukers periode spiser pølser i ti dager er det liksom på tide med noe nytt snart .. :lol: (Og så er det synd på grisene som må lide for fråtsingen vår)

All matlaging som tar mer enn 15 minutter og/eller innebærer mer enn omtrent 5 ingredienser, medregnet vann, er i praksis ugjennomførbar.

 

 

Noen tips til en fortapt sjel? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm interesting..

 

Er det nok i en pakke da, til å mette en hel rev som de sier?

 

Og hva koster så herligheten..? :wink:  :D

 

Hmm, er litt usikker (bor hjemme hos foreldrene enda jeg så jeg får SKIKKELIG mat), men tror den ligger på 35kr. Det er en god porsjon såvidt jeg har forstått. Den finnes i flere varianter.

Lenke til kommentar

Æsj, maten er heller ikke noe god.

 

Jeg savner virkelig den skittentøyskurven der man bare kan putte ned klær og den blir ferdigvasket og brettet tilbake i skapet... Hvor får man kjøpt en sånn?

 

Det med å skaffe seg en kjæreste... fungerer ikke alltid, velg med omhu.

 

Btw. ting som jeg har funnet ut som metter og ikke for vanskelig å lage;

 

1. Grandis (Pizza). Har alltid en i fryseren for sikkerthets skyld.

2. Spaghetti med saus, og kanskje til og med kjøttsaus.

3. Løvbiff, går kjempefort å steke og er heller ikke så dyr.

4. Tomatsuppe (Toro pose). Enkel å lage.

5. Nudler

6. Makaroni

7. Fiskegrateng (10 kr på bunnprus).

8. Lasagne

9. Taco / Tortilas

 

PS. 1 er egentlig ganske genial, enkel å lage, null oppvask! Det samme gjelder 7.

 

Man kan alltid ha det men har i kjøleskapet "siden av" maten. F.eks. salat og brød til Lasagne, og inni en Taco eller Tortilas kan man jo omtrent hive hva som helst.

Man kan også ha noe kjøtt oppi Makaronien eller nudlene. Osv... osv...

 

Noen andre forslag til enkle matretter?

 

Jeg har løst gå i matbutikken problemet ganske bra, for nå bor jeg under 50 m unna en matbutikk.

 

Ting jeg hater er busser! Prisene går opp, og ruteantallet går ned! Bussene er alltid presis når du er litt forsinket, og KJEMPEforsinket når du er presis...

Lenke til kommentar

fjordland er snadder, og mellom 40-50kr for en god middag, er ikke så altfor gale. fort går det også.

 

et annet, finfint alternativ som jeg spiste uhovelig masse av i mine yngre dager som sivilarbeider, er Barsk CowboyGryte2k .

 

stek kjøttdeig. hiv tomatbønner, hakkede tomater, mais, sjampinjonger og masse krydder oppi en gryte, la det putre i 10 min, og hiv kjøttdeigen oppi. koster rundt 50lappen, og holder til både middag, kvelds og frokost til en person.. og den blir faktisk bedre når den har stått over kvelden.

 

skal man være ekstra luksuriøs, hiver man et lite beger med rømme i, samt litt revet ost.

 

stikk gjerne innom innvandrer-sjapper.. der finner du ofte masse digg bokse- og annen mat til en billig penge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...