CFM Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 (endret) Først og fremst: Siden ligger nå på "flyspotter/bdu" i stedet for "bdu.flyspotter". Det er fordi jeg ikke helt skjønte hvordan jeg la inn på et underdomene.. Jeg er helt ny på dette her (begynte nå om fredagen) så kom med forslag på hva som kunne vært bedre og som kan fikses for å bli bedre. Jeg har endret på en template jeg fant så det er omtrendt bare toppen på sia som kan kjennes igjen. (Og ja jeg skal endre logoen før der det står Bardufoss Lufthavn oppe til venstre..) Siden er som følger: http://www.flyspotter.no/bdu/index.php (Jeg skal legge den under "http://bdu.flyspotter.no" så snart jeg vet hvordan Merk at innholdet ikke er helt ferdig enda.. All kritikk mottas med takk Endret 29. februar 2008 av gilera
Habitats Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Det første du bør gjøre er å lære deg å skrive ordentlig kode. Gikk i samme fellen selv, å kodet sider i frames/tables. Lær deg heller å bruke CSS og DIV. Når de gjelder design så er jeg ganske blank der.
Stian Jacobsen Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Kom tilbake når du har kodet om siden til validert html eller xhtml samt lært deg litt CSS En annen ting, bruk dummy tekst til å fylle ut siden, det går ikke å gi kritikk når man ikke ser hele bildet!
CFM Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Skrevet 26. februar 2008 Kom tilbake når du har kodet om siden til validert html eller xhtml samt lært deg litt CSSEn annen ting, bruk dummy tekst til å fylle ut siden, det går ikke å gi kritikk når man ikke ser hele bildet! Ja jeg får vel begynne å tukle litt med det... Men hva mener du med "validert html"? Er ny på dette her så kan for å si det mildt _veldig_ lite, men må jo starte ett sted Og hva er "dummy tekst"? Har søkt, men fant relativt lite om det..
j-- Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Dummytekst: http://lipsum.com/ Tips: Prøv å midtstille siden
CFM Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Skrevet 26. februar 2008 (endret) Ok takker for tips og sider Går ut i fra at "dummy tekst" er typen oppsett av et dokument med paragrafer, linjeskift osv.. eller er jeg helt på jordet nå? Edit: Jeg fikk "validert" (tror jeg) til html 4.01.. Men da ble jo hele greia så kort? Skal den automatisk forlenge seg etter som det kommer mer innhold da? Også havna all skrifta helt til venstre på siden.. Edit igjen: Hvordan sentrer jeg i CSS? Fant tråden til "Even." men fikk ikke noe serlig ut av det.. Endret 26. februar 2008 av gilera
Stian Jacobsen Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Vi er et forum der de fleste liker å hjelpe, men når du ikke kan css, så er det best for din egen del å lære deg det, isteden for å spørre for hver gang du får et problem. Men for å svare deg på spørsmålet ditt div#something { margin: 0 auto; width: XXXpx; } <div id="something"> <p>Lorem... bla bla bla</p> </div>
CFM Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Skrevet 27. februar 2008 Takker.. Tror jeg får sette meg det med det der i helga
CFM Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Skrevet 28. februar 2008 Hei! Jeg begynner å skjønne noe av CSS nå! *Stolt* Var jo egentlig ganske enkelt jo Mulig jeg oppdaterer i løpet av helga
CFM Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Skrevet 29. februar 2008 Veit dette blir 3 innlegg på rad Men har oppdatert siden nå.. Med CSS osv.. Så da er det vel "bedre"?
Stian Jacobsen Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 Ser ut som du bare har copy/paste det stilskjemaet ditt.. en annen ting, legg stilskjemaet i en separat fil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå