Gå til innhold

Diablo 2 eller Titan Quest?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Grønt equipment er lettest å få tak i hos vendors :p

Deng monstre -> Hent loot -> Town portal -> Selg loot -> Sjekk for grønne ringer/amuletter/våpen.

De grønne ringene jeg snakker om finnes kun på vansklighetsgrad 2 og 3, og det er først der du virkelig trenger dem også. ;)

Å bruke opp pengene på grønt gear hos vendors er forresten ikke noe problem, det er dyrt! ;)

Characteren min som er level 60ish har to grønne ringer, et grønt våpen og resten blått/lilla.

En liten historie om Oracle characteren min:

2. characteren jeg lagde, levelet opp til lvl 36 med lightning.

Døde på colossos (ny boss utenfor det minoiske palasset), og hadde slitt med å overleve en stund...

Laaaang pause mens jeg spillte andre charactre

Respec til cold/death chill og levelet rett opp ca til level 60 når jeg fikk rundet spillet for første gang. :)

Endret av blackbrrd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som gjorde Diablo så bra var itemsa, det var ikke uendelig utvalg heller. Men passe balansert, ikke sett noen spill som har fått dette til.

TitanQ er bra, men ikke halvparten av D2.

Skrevet (endret)

Men hva er vitsen med å ta neste vanskelighetsgrad? Du følger jo bare nøyaktig samme plottet som sist, bare med monstre som har mere hitpoints?

Endret av Bytex
Skrevet

Det dropper legendary items :D og en del bosser som ikke finnes på normal, pluss å få vidreutviklet karakteren din, pluss større utfordringer. Gøy!

Skrevet (endret)

Svarte faen jeg klarte akkurat å gimpe meg selv. Fikk en grønn staff som reward for å drepe telkine-duden i act 1, så jeg tenkte jeg skulle ta vekk relicen fra min gode gamle 20-28 staff m/ essence of zeus på. Da ødela jeg den staffen. Tenkte jeg bare skulle slenge relic på den nye istedet, så. Og vips, så får jeg ikke lov å enchante den nye, og heller ikke NOEN jeg får kjøpt i butikker plutselig. Hva pokker? Hva er det som bestemmer om man får enchante en item eller ikke? Den grønne staffen suger egentlig, får bare 10% mere int av den.

Nå står jeg jo helt ribba uten staff med skikkelig enchants på istedet :(

Endret av Bytex
Skrevet (endret)

Jammen faen, har ingen blå eller lilla ting. Jeg kjøpte 2 staffs hos vendor, ingen får jeg enchantet med completed relics.

Eller uncompleted. Fant akkurat en 25 base dmg staff på en mob, den har hvitt navn og kan heller ikke enchantes...wtf?

Edit: Oooh..jeg er så noob. Måtte ha staffen i inv ikke equipped for å enchante. Doh.

Endret av Bytex
Skrevet

Har forresten kjørt multiplayer med ovennevnte Oracle og en Earth/Nature character... Fikk ca 9000hp på Oracle-en min og vi hadde drept kjappere med kjappere run-speed :p

Skrevet
Syns ikke Ternion er noe spess, skyter jo bare 3 skudd med staffen istedet for ett av og til, og de gir mindre skade og. Jeg one-shotter monstre uansett stort sett.
Den har blitt litt nerfa, men var sinnsyk før. Men i starten (første 40 levlene) er det kult med ternion attack, man bare samler noen folk og skyter litt så er alt dødt. Faster cast rate og run speed er alt man trenger å tenke på nesten :p
Skrevet

Jeg spillte i 1.30, dvs at den var ferdig nerfet, men på +4 til ternion attack, så du har 16 i den, så gjør den så å si vanlig skade. Mao er den fortsatt über :)

Skrevet
Jeg spillte i 1.30, dvs at den var ferdig nerfet, men på +4 til ternion attack, så du har 16 i den, så gjør den så å si vanlig skade. Mao er den fortsatt über :)
Samme gjorde jeg.. fikk aldri prøve den når den var på sitt villeste, men herre gud så fort den rydder skjermen for mobs selv nå.
Skrevet (endret)

Dere som har spilt Storm/spirit oracle..når begynte dere å levele spirit-skills?

Jeg har nå maxa ut Storm nimbus, heart of frost, squall, obscured visibility. Lurer på om jeg skal hoppe over og starte på Spirit nå, eller vente og maxe ut mere i storm først? F.eks wisp og eye of the storm.

Ternion sin bruk blir jeg ikke klok på. Har fått opp til lvl 2. For det første sprer de seg så mye at man bare treffer grupper på close range. For det andre må jeg sitte og spamme 4 sammen med musknappen..hva er så utrolig med det? Kan ikke se fordelen mot bosser, for jeg står jo ikke iro og skyter på dem, men springer rundt for å unngå melee hele tiden, og skyter innimellom. De to andre skuddene bommer da, og den som treffer blir svakere.

Endret av Bytex
Skrevet

ser storm build er populært her. jeg kjører det selv, men jeg har gått for ice shards. utover det har jeg maxa whispen og skillen dens, holder på med litchen og har også maxa et par skills i spirit. har også 1 poeng i outsideren, den er nice mot bosser.

jeg er i lvl 55 atm. dør ganske ofte på enkelte monster fordi jeg har dårlig armor class og 0 resistance mot piercing. når monster på epic får critical hits så tar jeg alt fra 500-1500 og noen ganger opp mot 2500 skade på et slag. sku gjerne tålt litt mer. noen tips?

jeg og en kamerat runna hydraen på legendary i går. vi kverkan på under 30 sekunder stort sett (outsideren har levetid på 30 sek). han outsideren min gjør så hydraen tar noe sykt med skade.

lurer dog på et par ting. items som gir +x% damage til f.eks. cold/elemental, vil den booste ice chards skaden min?

og så vet jeg at hades dropper en skillpadde av og til, som kan brukes til å åpne en dør rett utafor første byen i hades acten. jeg har blitt fortalt at den kan brukes flere ganger og om du får en på normal så kan du åpne døra på epic/legendary. stemmer dette?

Skrevet (endret)

Bytex: Ternion attack er ikke veldig nyttig på skill level 2. Den må maxes, og helst være på 1-4 over maks for å være virkelig bra. Ta bort litt skill points fra Storm nimbus og putt det i ternion attack. Arcane Lore er også viktig, ettersom du da treffer mer enn en gang for hver av de tre skuddene.

Det er da ikke noe problem at monstrene må være på kloss hold? Bruk Squall først, så har du alle monstrene tettere enn strengt tatt behagelig.

Du kan binde ternion attack til venstre musetast (Dette krever en god del mana, så kanskje du bør bruke høyre istedet?). Squall skal stort sett være på høyre musetast dog. Kompromisset er å kjøpe mana potions... :p

Spirre: Oracle er i utgangspunktet en glasskanon. Problemet med at du tar mye skade er det fire løsninger på:

Masse armor/Skjold/Dex - funker ikke for Oracle, skal putte nesten alt i int/health.

Reduce damage - funker bra for oracle (Obscured visibility, Ravages of time)

Reduced attack speed - funker bra for oracle (Death chill, heart of frost

Damage done converted to health - funker ekstremt bra for oracle (Necrosis)

Distraction - funker sånn passe (Lich king)

Angående skillpadda, så er jeg ikke helt sikkert, men det er noe sinnsykt loot og noen sinnsyke monstre på slutten på gangen som du åpner med skillpadda. Håper du har tatt vare på noe gear som gir % damage reduction fra undead. Er vel rundt 50% for å daue hvis du ikke har det på det ene monstret ;)

Har som sagt en ca 60. level Oracle og den daua kanskje en gang gjennom hele siste acten på legendary... :)

Glemte en ting til: du må ha HP som oracle, du kommer til å bli crittet av og til. Fikk tak i en amulett som gir +2 to all skills, endel resists og 900hp. Den var gull verdt.

http://www.gamebanshee.com/cgi-bin/search/...st_Items.id=775

Mind controllen er bare irriterende dog.. :/

Sjekket litt på characteren min og fant ut at den har +4 to all skills og noe grønne leggeings som gir 30 armor... Mao, jeg fant dem rundt level 20? :p

Glemte en ting faktisk, jeg har archmages clasp og noe annet snacks som gjør at rechargen på squall er ca 2-3 sek. Staven jeg har er en helt vanlig grønn stav som gjør ekstra cold/lightning damage, mens relicen er rimelig viktig: 25% attack speed og 9% damage converted to health.

Average dps er 4500 (det tar ikke hensyn til at jeg skyter 3 skudd istedetfor ett 100% damage med ternion attack, og at hver av skuddene eksploderer med en radius på 2,4 meter). Average damage tenker jeg ligger nærmere 13500 enn 4500 for å si det sånn.

Glemte Dark covenant, den får dps fra 4500 til 5400, også går jeg ikke tom for mana med den på. Liv får jeg tilbake gjennom amuletten som gør skade om til liv. :)

Endret av blackbrrd
Skrevet (endret)

Akkurat. Hvordan binder man skills til musknappene? Visste ikke om det. (er på jobb nå til 22)

Endret av Bytex
Skrevet

du kan kjøpe tilbake alle skillpoeng bortsett fra de du setter i selve skilltreet, dvs du kan ikke bytte classes, men skill innad i classen går fint.

Skrevet

Lagde meg en ny character for å prøve rogue+dream = dreamkiller. Valgte først rogue som master skill og prøvde å finne dual wield, men jeg fant det ikke. Har rogue ikke dual wield? Hvis ikke så tror jeg dropper rogue, gidder ikke å bruke bare et våpen og ingen ting i den andre hånden eller bruke shield.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...