Gå til innhold

Diablo 2 eller Titan Quest?


Anbefalte innlegg

Titan Quest er absolutt like avhengighetsskapende som Diablo2. Jeg dro det frem fra kjellern forrige helg når jeg satt og kjedet meg, og ble instant-hekta.

Og ja, du må ha masse potions. Men det hjelper å ha en karakter som bruker ranged-våpen, f.eks. staffs (de skyter prosjektiler). I bossfights er det stort sett samme regla som diablo. Springe rundt som Benny Hill med damer på slep, snu seg og skyte når den mister sporet, chugge ned en potion eller to og springe rundt i ring igjen. Du er såklart litt pinglete i starten siden du ikke velger spesifikk klasse fra begynnelsen av, men velger klasse etter hvilke skills du plukker.

 

 

Hører for meg den Benny Hill-musikken av og til når jeg treffer "hero monsters" som bare har en drøss hitpoints.

Det er forresten massevis av veldig spesifikke builds når det gjelder talents. Ikke alle går bra sammen med hverandre.

 

Åja, jeg sjekka sist jeg spilte at jeg hadde spilt i 7 timer og 30 minutter, og hadde drept 3741 monstre. Det blir noen i minuttet :) Klarer ikke stoppe når jeg kommer igang heller..bare MÅ fullføre den questen, eller den sidequesten, eller se hva som er i neste area. Jeg er også ganske anal på å utforske områdene fullstendig før jeg går ut "porten" (to fakler som tennes) til neste area.

Har jeg glemt noe på kartet, er det værsågod å gå tilbake igjen. Man trenger all XP man kan få.

 

Anbefaler å skaffe expansion Immortal Throne også. Eller legge inn begge to hvis du har dem i Gold-pakken. IT gjør nemlig masse endringer i hovedspillet også, mest på gameplaysiden som gjør ting enklere for deg, f.eks. caravans i byer der du kan lagre ting du ikke vil selge men ikke ha i backpack. Og autosortering av inventory, bl.a, pluss et par nye skill-trees med unike skills i.

 

Selve hovedquesten forandres ikke overhodet, du får bare en ekstra act etter aller siste boss er fullført i det vanlige spillet.

Ang. potions, passer jeg på å restocke så jeg alltid har 30 før jeg stikker ut i bushen igjen. De ser dyre ut i starten, men du får så sinnssvakt mye loot og søppel og selge at du har flere hundre tusen gull før du er lvl 20. Og treffer du plutselig på en seig bossfight some drar ut i tid (f.eks. at bossen har hjelpere som healer den etc), trenger du fort 10-15 potions for å overleve.

 

Portalsystemet gjør dette superenkelt, med en gang inventory er fullt, kaster man portal, hjem til by, tømme ryggsekk og tilbake igjen med town portal. Portalsteinen er integrert i UI. (Trykk L). Dere som mener det er for mye springing tilbake til der man porterte fra har kanskje misforstått systemet litt? Man hiver portal der man står, går inn i den og velger en by man har vært før. Samme portalen du kommer ut av i byen går du inn igjen og trykker det orange symbolet, så kommer du tilbake dit du kom fra.

Townportalen pleier å være veldig nær selgere så det blir korte turer inn og ut.

 

Og du trenger ikke klikke på skjermen for hver gang du skal flytte deg, bare holde inne musknappen så følger du etter muspekern.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel ok detta hjalp veldig mye. når jeg var lvl 6 eller noe brukte jeg alt 15 potions for å slå en diger kentaur boss:S så er garantert noe jeg gjør feil. når jeg skulle sloss mot skjelletter som var enda før dette og var på samme lvl selv. mistet jeg halve livet eller mer for vær gruppe jeg prøvde meg på. i starten funka det fint med ting jeg bare plukket opp osv.

 

mulig warriors er dårlig på lav lvl og veldig gear avhengige eller?

kanskje en caster soloer lettere?

 

bruker forøvrig dual wield og har satt alle points i det treet.

Endret av neoman
Lenke til kommentar

hmm.. bittelitt anderledes ett par steder tidligere i spillet.

 

Centauren du møtte er det normalt å bruke masse potions på.

Skjelettene møter du før du har bra armor/skjold, så normalt å slite med disse.

 

Krigere er veldig gear avhengig ja, det er lettere å levele opp castere.

 

Warfare er forresten omtrent den mest gear-avhengige klassen som finnes :p

 

Spirit, Earth og Storm er vel de beste caster-klassene. Storm pga Squall som gjør dem immune mot piler. Earth pga bra damage og Summon Core dweller. Spirit pga Ternion attack og Deathchill aura treet.

 

Tror jeg har nevnt det tidligere, men en Oracle(Spirit/Storm) med cold/slow gear er den beste characteren jeg har spillt. Veldig god til å overleve. Mye bedre enn noen av melee characterene mine, inklusiv en Defence/Hunter og en Warfare/Dream, selv om disse var twinket max.

 

PS: for max utnyttelse av ternion attack bør man være helt opptil motstanderen, noe som vanligvis er dødlig for castere. Derfor er skills/gear som slower motstanderen bra. Cold gear har gjerne slow effecter på seg, så det fungerer bra. Andre skills er de fra Death chill treet og Heart of Frost.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Les om warrior builds på www.titanquest.net forumet. Det er mye du kan gjøre som fucker opp karakteren din senere, men på lvl 6 har du ikke brukt noe særlig med poeng så det bør ikke ha noe å si. Jeg tror å pløye rett inn i store grupper er å be om trøbbel, heller passe deg og prøve å dra noen få ut av gruppa. Hvertfall på så lav level du er nå. Jeg kan "one-shotte" stort sett alt av trash mobs (de som bare er overalt) så det blir mere en øvelse i å peke og klikke nesten.

Men det kunne jeg ikke på lvl 6. Hero monsters som den centaur-karen er der for å være vanskelig, og gi masse XP, de er rundt om kring uavhengig av story. Du ser dem på god avstand fordi monstrene rundt dem stort sett har en glitrende aura rundt seg (de blir buffa av han). Du får jo uansett en lydwarning når helsa raser veldig fort nedover, og rekker stort sett å hive i deg en potion og springe vekk til du er healet opp igjen. Alltid gå etter bueskyttere og castere først i en stor gruppe.

 

Sånn jeg har lest er warriors veldig avhengig av utstyr siden du går tå til tå med tusenvis av monstre, mens casters ikke er så avhengig av det siden de skyter alt på avstand med staffs, og kan switche til nærkamp våpen og AOE-spells når ei hel gruppe kommer rasende etter. Men det blir litt ensformig å skyte med staven hele tida, for man gjør liksom ikke annet enn å peke og klikke på monstre som akkurat er innenfor skjermen hele tiden. Har sett flere anbefale å ha en caster som første karakter siden Warrior er mere gear dependant. Jeg investerte alt av poeng i Storm Nimbus (gir en vanvittig ice+lightning bonus på alle angrep) treet. Klassen min ble da Stormcaller automatisk, og jeg bruker alt av skill points på intelligence og litt dexterity.

 

Som sagt, på forumet på titanquest.net er det en ganske stor community som diskuterer skill builds mye.

Ikke gi opp bare fordi du dør et par ganger i starten, kjør på så klarer du det neste gang.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hmm... burde kanskje beskrive hvordan man skal spille en Oracle(Spirit/Storm) character også? :p

 

Først caster du Squall som får alle monstrene i en DIGER radius til å ta skade og løpe mot deg. Fram til level 20-30 dør mange før de kommer fram. Piler kan ikke skade deg. Deretter bruker du ternion attack til området er tomt for monstre.

 

Noen bosser er helt syke, dvs at de one-shot killer deg. Det vil da fungere å løpe rundt å caste squall og ett og annet ternion attack. Husk nok mana potions.

Lenke til kommentar

Såklart jeg bruker Squall også. Men det er ikke på de første levelene du får squall heller. Må bruke mye points bare på å få skillen, så storm nimbus er viktigst frem til da. Jeg maxa ut den, så gikk opp til squall og maxer ut den. Jeg er bare lvl 15 enda og på vei mot Athens (ferdig med parnassus caves og nærområdene der).

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Sjekk denne tråden for å se hvilke klasser som blir rangert som "best":

http://www.titanquest.net/forums/gameplay/...-masteries.html

 

PS: les mer enn den første posten, hvor rogue er før bl.a. warfare og earth ;)

 

Her er hvilke kombinasjoner som blir rangert som crappiest:

http://www.titanquest.net/forums/immortal-...poll-added.html

 

Poll over favoritt mastery:

http://www.titanquest.net/forums/skills/14...te-mastery.html

Lenke til kommentar
Personlig orket jeg ikke mer enn 10 minutter med Hellgate London, men så har jeg litt fobi for futuristisk/mørke settinger...

Jeg liker Titan quest veldig godt, men hellgate blir altfor repetetivt, samme skit tunnelene konstant virker det som. Bare orker det ikke etter en times tid.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne tråden MÅTTE jeg bare legge inn Titan Quest og Immortal throne igjen :dribble:

 

Prøver meg med Storm/Spirit masteries som anbefalt her.

Var Earth/Warrior forrige gjennomspilling og det funka det. Mest pga Core Dweller som

er jæ.... god på aggro. Dvs ta oppmerksomheten fra fiendene mot seg mens jeg kicker ass

i mellomtiden. he-he.

 

Storm/Spirit virker som en morsom build. Er bare på lvl 4 ennå, men nå klarer jeg ikke å stoppe :!:

Lenke til kommentar

Det som er morsomt med Oracle(Storm/Spirit) er at builden er laget for å dra så mye aggro som du klarer med Squall, for så å blaste alt til helvete med Ternion Attack/Arcane Lore. Etterhvert er du avhengig av slow-gear, men i utgangspunktet så fikser Squall det meste. PS: Squall er viktigere enn Ternion Attack til å begynne med.

Lenke til kommentar

Squall fungerer heldigvis bare så bra en stund, eller så hadde det vært en "I win" skill, noe som ikke er så morsomt.. :p

 

Squall har forresten mye større rekkevidde enn grafikken for den viser, med +4 to storm skills så får du den opp til 16 og da dekker den ca hele skjermen...

 

Tilsvarende er det forresten med Dream sin topp-aura som gjør skade. Hvis du bruker et oracle (resett skillpoeng) til å makse ut skade-auraen når du får den så kan du basically bare løpe forbi/rundt monstre så dør de.

Lenke til kommentar

Ja har en litt sånn "immortal"-følelse nå når jeg clearer "Ancient Crypt" og sånne småtombs. Liksom i starten sneik jeg meg sakte fremover og skjøt alle på avstand. Men nå bare labber jeg på med full gass og nuker alt som prøver seg med en squall eller to + litt staffskyting. Også kommer jeg til en boss og blir lungemos 2-3 ganger på rad.

 

Men det er greit. Blir litt for uber da, så når blir squall mindre super? Den er jo maxa ut nå allerede på lvl 16 for meg, så det jevnes vel ut etterhvert som jeg og monstrene blir mye høyere level tenker jeg.

 

Starta på Crete/Knossos igår før jeg la meg. Har ikke begynt med Spirit-skillsa enda.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...