Gå til innhold

Kjøpe iPhone eller Samsung L760?


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe iPhone, men er fremdeles litt i tvil.

Kan den ta opp tale, evt. ved hjelp av et 3p prog?

 

 

Vil ikke betale så veldig mye for min neste mobil, rundt 2000 kr u abonnement. En venn av meg skal til USA snart, hvor iPhone nå koster ca 2100 NOK med dagens valutakurs. Derfor er det jo en grei mulighet hvis jeg ønsker meg en slik en.

 

Ellers vurderer jeg Samsung l760, siden den er mye mindre (noe ikke iPhone er!), og det virker som en god telefon til en billig penge.

 

 

Tenker at jeg ikke har bruk for alle funksjonene til iphone, bruker ikke mobilen så mye til annet enn sms. Det hadde jo vært kjekt med wi-fi, en ordentlig mailfunskjon, touchscreen osv. men ikke et must, når jeg tenker over det. Å bruke EDGE/3G nettet er uaktuelt for meg.

 

Må kjøpe ulåst mob siden det er ingen abonnementer som passer meg. Går nok for onecall

eller noe lignende. Derfor kan jeg ikke kjøpe en bedre og billigere mobil m/abonnement.

 

 

Noen innvendinger?

Endret av Lamborgini
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for en iphone sier jeg, hvertfall når du har muligheten til å skaffe den fo 2100 kr. Med installer har du 1000'vis av muligheter, og det finnes program som lar deg ta opp tale.

Eneste du trenger og gjøre, er og følge en liten guide når du får telefonen, som jeg anbefaler. Gericito's berømte guide ; HER.

Lykke til, gå for en iPhone.

Lenke til kommentar
Gå for en iphone sier jeg, hvertfall når du har muligheten til å skaffe den fo 2100 kr. Med installer har du 1000'vis av muligheter, og det finnes program som lar deg ta opp tale.

Eneste du trenger og gjøre, er og følge en liten guide når du får telefonen, som jeg anbefaler. Gericito's berømte guide ; HER.

Lykke til, gå for en iPhone.

 

Men iPhone er så stor! Lei av å ha en stor telefon, har for øyeblikket en Nokia 6233, som er om ikke stor, rimelig tjukk. Vil vel egentlig ha en slank og liten mobil

Endret av Lamborgini
Lenke til kommentar

Jeg har en L760, som jeg er rimelig fornøyd med. Liten, slank og lett, og usedvanlig god å skrive sms med.

 

Batteritiden er grei, lader vel en-to ganger i uka, selv med 3g aktivert.

 

Lett å ha i lomma, skyvetelefon er jo usedvanlig enkelt for å låse tastene. Minimalt slark i skyvemekanismen, ikke noe man merker med mindre man GÅR inn for å skyve den fra side til side...

 

Rask respons på programmer, selv om menymarkøranimasjonen er litt treg (som en kompis med D900 kommenterte).

Lenke til kommentar

Tror jeg rett og slett må holde begge i hånda for så å kunne vurdere selv, med tanke på størrelsen/utseendet. Det er ikke alt man kan lese seg til (jeg kan i alle fall ikke det). En kompis har iPhone, så da trenger jeg bare å dra til en butikk som har Samsungen inne.

 

Hadde det ikke vært for størrelsen til iPhone, ville valget vært lett (men skjønner jo at det hadde vært utrolig idiotisk hvis skjermen hadde vært for liten. Touch-mobiler trenger jo stor skjerm)

 

Pluss: Har hørt at iphone kun har mulighet for å lagre noe over 200 meldinger i innboksen. Dette er jo teit. Liker å kunne se på meldinger jeg tidligere har sendt.

Endret av Lamborgini
Lenke til kommentar
Med de oppdateringene som har kommet nå, kan du tilnærmet ha uendelig antall meldinger i innboksen. Tror det er snakk om mangfoldige tusen.

 

Et godt og lett tilgjengelig taleprogram finnes under navnet VoiceNotes i Installer-programpakkebehandleren.

 

Synes iPhone passer uforholdsmesig lett i lommen, men var skeptisk selv i begynnelsen. Nå skal det sies at min forrige telefon var monsteret HTC TyTN :)

 

tror det var snakk om 75 000 meldinger, men da må du nesten regne med at inboxen osv blir ganske så treg

 

Edit: til dere som vurderer One call, for å få de gratis ringeminuttene+sms'ene, må du ha one call faktura, som koster 50 kroner i mnd.. og du må betale oppstartsavgift på samtalene og tror jeg

Endret av KennyMafakka
Lenke til kommentar
Edit: til dere som vurderer One call, for å få de gratis ringeminuttene+sms'ene, må du ha one call faktura, som koster 50 kroner i mnd.. og du må betale oppstartsavgift på samtalene og tror jeg

 

Nei, man må ikke betale mnd avgift, se her

 

se også her.

Ringer man 100 min og sender 20 sms i mnd, betaler man ingen ting.

Endret av Lamborgini
Lenke til kommentar
iPhone er forholdsvis tynn, ja. 11,9 millimeter. Merker knapt at man har den i lommen. Forholdsvis tung er den også, men det er ikke noe som plager meg. Liker at den kjennes solid ut.

 

Tung er litt å ta i.

 

En telefon skal veie mye, og ha mye metall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...