int20h Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 EU betviler at Microsoft kan produsere noe av reell verdi for åpen kildekode-miljøet. Les mer
~~Undertaker~~ Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Blir svært sjokkerende dersom de faktisk klarer å få ut noe brukbart. Men for all del, så er hvertfall ett lite ønsker der om å bidra til mer fri kode.
RulleRimfrost Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 he. Tror de første som benytter det virusmakerne. MS åpner jo bare kommunikasjon og API-kall, som er viktig for produksjon av ovennevnte.
crysys Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 M$ legger snart ut kildekode på både .NET rammeverket, og på Visual Studio 2008. Dvs at Zend f.eks kan lage sin egen php versjon av Visual Studio, og selge videre. .NET rammeverket blir riktignok ikke opensource, man får bare lese tilgang.
Simen1 Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Som jeg sa i en annen tråd: "Jeg tror det ikke før jeg får se det", og det tenker nok EU også.
haalo Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Jupp, blir spennende å se om helvete faktisk fryser til is nå .
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 MicroSoft åpner koden ?!? Jeg kan levende forestille meg at folk er skeptiske til det utsagnet, ja. Kan vel sidestilles med troen på at Cuba blir demokratisk med ny president.
genstian Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Jo, men kubanerne vil ikke ha demokrati. Derimot vil vi ha åpen kildekode!
kjeklulf Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Jeg hadde ventet at det ville bli litt høyere temperatur i denne tråden men... Det kan jo være på plass med et sitat av Linus Torvalds: Jeg kan i blant gjøre narr av Microsoft, og jeg synes de gjør dumme ting noen ganger, men jeg synes dette er et skritt i riktig retning. Kunne det har vært enda mer? Så klart. Men gi dem anerkjennelse for i det minste å åpne opp en smule, selv om det trolig, i alle fall delvis, var noe det er blitt tvunget til av EU. Han mener likevel ikke at folk nå skal begynne å stole på og elske Microsoft, men skriver at han ikke ser poenget i å hudflette selskapet for noe som noe som helt klart i det minste er en liten forbedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå