Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til spiller og forsterker for høytalere og subwoofer.


Andly

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da var det tur til å se på anlegg igjen. Jeg har fått sikra meg høytalere og subwoofer men har ingen forsterker eller spiller til å drive disse. Høytalere som det er snakk om er:

Frontsett: Bravox CS 60K Kevlar - 80W RMS - bravoxaudio.com

Subwoofer: Bravox EDX12D-4 - 1500W RMS - bravoxaudio.com

 

Så da kommer spørsmålet; hva slags forsterker(hovedsaklig til sub) er den rette for å utnytte denne til det fulle?

Pris er så og si uvesentlig for meg. Men selvfølgelig: jo vennlige pris, jo bedre.

 

Må også få tak i en spiller etterhvert, så hvis noen har noen anbefalinger er det bare å si ifra. Pris er som sagt ikke det største problemet her..

 

Hvis det er noe annet jeg må hugse på, spytt ut. Tror jeg skal klare å fikse alt med batteri, dynamo og liknende, men er det noe annet er jeg gjerne villig til å ta imot råd.

 

Alle svar mottas med takk!

Endret av Andly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pioneer eller alpin spiller.

Har ikke hørt om bravox før, og linkene ga ingen info om HVILKET kompsett og sub det er snakk om... Men du bør ha en forsterker som gir minst det som elementene tåler rms. Også bør du absolut ha forsterker til kompsettet også...

En dynabel bf0756 er et meget godt alternativ, www.dynabel.no

Lenke til kommentar

Ved å velge kompsettet eller subwooferen, som jeg har skrivd, i menyen på de sidene kommer man fram til den/de eksakte det er snakk om.. Er en flashdrevet side så klarer ikke å gi eksakt link til hver av dem.

Men ja ok.. Suben tåler opp mot 1500W RMS så da blir jo dynabelforsterkeren altfor liten.? Vil dra suben til det fulle..

Lenke til kommentar

Stod jo 300-1500 på det du skrev over, derfor jeg trodde de var 300w rms!

 

Uansett, bravox edx12d-4 har max effekt på 2000w og nominell effekt på 1000w(står ihvertfall det på den første linken du la ut).. Så en forsterker på 1200w rms i 4 ohm skal jo da fungere utmerket! Hadde en jbl px300.4 for litt siden, strålende fornøyd med jbl!

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...