Gå til innhold

"Hevn" til ringestikka gutter, trenger tips..


Footy

Anbefalte innlegg

Har en liten gjeng med gutter, tipper de er rundt 12-13 som driver ringestikka på døra mi konstant. Husker selv når jeg var mindre at det er jo gøy, så lar de holde på jeg. Men jeg vil ta igjen også, på en morsomm måte (ihvertfall for meg)..

 

Jeg hakke sjangs å ta gutta på fersken, for de passer alltid på at jeg ikke har muligheten å løpe ut med en gang og det varierer veldig med tanke på tidpunkt når de kommer, så kan ikke stå klar heller...

 

Eneste jeg klarte å tenke på var å sette halv spenning i selve klokka, så de får seg en karamell når de trykker :devil: . Men klokka er av plast og kanskje litt slemt mot de som faktisk ikke driver ringestikka..

Endret av Footy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lim/teip fast ein stift til knappen. Når dei trykker så stikker dei seg.

Til pass for dei! ;)

 

Den er litt obvious...

 

men synes paintball høres bra ut. Husk kamera, og legg ut video her etterpå.

 

Eventuelt kan du sette opp en svær contraption som slipper ned et digert nett på dem når de trykker, så de blir fanget. LolZ0r.

Lenke til kommentar

Få inspirasjon fra Bash.org :D

 

<reuben> somebody keeps jiggling the doorknob on my front door, then running away

<reuben> i don't know if i should call the police, or hook up some electricity to the doorknob

<cristobal> why don't you put ice on the stairs

<cristobal> and heat up the door knob

<cristobal> and swing paint buckets down from your two story foyer

<cristobal> then a few years later, fade from the public eye.....

Lenke til kommentar
Få inspirasjon fra Bash.org :D

 

<reuben> somebody keeps jiggling the doorknob on my front door, then running away

<reuben> i don't know if i should call the police, or hook up some electricity to the doorknob

<cristobal> why don't you put ice on the stairs

<cristobal> and heat up the door knob

<cristobal> and swing paint buckets down from your two story foyer

<cristobal> then a few years later, fade from the public eye.....

 

Ser hvertfall hvor gutta på bash.org har fått sin inspirasjon fra.

Lenke til kommentar

Ja. Men mye modifisering må til for og få akkurat det til og fungere.

 

Du kan kjøpe en ny ringeklokke av metal. Da har man mange nye muligheter.

 

Da ifra ringeklokke delen som skal være ute. Finn tak i noen transfomatorer som brukes i microer, skjemaer for dette finnes på nettet. Men! Disse leverer mye strøm. Så annbefales ikke.

 

Ellers, kjøpe deg kujære som agronomer bruker for og holde kuene innen for et område.

 

Problemet med disse er at de sender ut støt ca hvert 0,5 sek eller litt mindre. Tro om dette kan settes ned? Dette leverer lite strøm og er dermed tryggere.

 

Men for all del ikke koble 230volten rett på. Siden denne kan levere mye strøm. Kanskje sette en sikring på ca 5mA til 10mA slik at du ikke får rare telefoner fra foreldrene om dødt barn...

Lenke til kommentar
Koble opp et lufthorn-sett man har på store cruise båter?

 

Da trykker de nok bare en gang.

Men hva med alle andre som ringer på? Og alle klagene fra naboer som er lei av bråket? Som sagt varierer tidspunktet de kommer, og da kan han ikke koble det i når de kommer og ut rett etterpå.

Lenke til kommentar

1. Kjøp en ringeklokke i metall.

2. Kjøp et 9 volts batteri (de firkantige).

3. Kjøp en transformator som gjør strømmen i 9 volts batteriet til 50-70 volt.

4. Koble alt sammen.

5. Enjoy :) .

 

Var en lærer på en skole jeg var å besøkte som lærte oss hvordan vi skulle fikse det på dørhåndtaket :p .

Lenke til kommentar
1. Kjøp en ringeklokke i metall.

2. Kjøp et 9 volts batteri (de firkantige).

3. Kjøp en transformator som gjør strømmen i 9 volts batteriet til 50-70 volt.

4. Koble alt sammen.

5. Enjoy :) .

 

Var en lærer på en skole jeg var å besøkte som lærte oss hvordan vi skulle fikse det på dørhåndtaket :p .

 

Ved 40volt begynner man og kjenne noe på tørr hud. Her må man opptill 110volt eller mer.

 

Men. Og bare transfomere opptill 50 volt er litt vell lite. Og mye kretser må hjelpe till. Bedre og koble batteriet rett på en spole, spolen kobles fra batteriet og induksjonen gir opptill 400volt i lav strøm og er dermed ufarlig.

Og demontere en strømpenn kan være noe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...