Gå til innhold

Begrense fps i S.T.A.L.K.E.R


ze5400

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Min IFL90+ har ett styggt problem, den skrur seg av når den blir varm nok, hvilket vil si når jeg spiller.

 

Men, dette gjelder bare i spill hvor jeg ikke kan sette max fps.

 

Shadow of Chernobyl kjører i 135 FPS på laptopen, og om jeg kunne begrense dette til 40 vil jeg anta at den ikke vil gå varm. Blir jo 3 ganger mindre jobb av det, og det blir forsatt ikke lagg.

 

Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å heller rense laptopen for støv? jeg har aldri hatt det probleme når jeg spiller eks Crysis og jeg har selv IFL90+.

du kan jo prøve å framtvinga vsync som vil max gi deg 60fps.

 

 

Har aldri hatt problemer med Crysis.

 

Har også prøvd å påtvinge vsync, men det hadde ikke S.T.A.L.K.E.R lyst til. Den ignorerte det.

 

 

Det er veldig frustrerende å maks kunnet spille 15min av gangen :/

Lenke til kommentar
hm.. har du prøvd å gjøre det direkte fra nvidia driverene? Jeg tror det skal være mulig. Du kan jo også prøve å stille ned grafikken litt. Har du peiling på hva det er som blir overopphetet?

 

 

Har prøvd både og.

 

 

Sant og si vet jeg ikke hva som blir overopphetet, men når jeg setter den på "Strømsparer" går det, men det begynner å lagge enkelte steder.

Lenke til kommentar
hm.. har du prøvd å gjøre det direkte fra nvidia driverene? Jeg tror det skal være mulig. Du kan jo også prøve å stille ned grafikken litt. Har du peiling på hva det er som blir overopphetet?

 

 

Har prøvd både og.

 

 

Sant og si vet jeg ikke hva som blir overopphetet, men når jeg setter den på "Strømsparer" går det, men det begynner å lagge enkelte steder.

 

Prøv å laste ned rivatuner for å overvåke tempen... Prøv også å laste ned RMlock som styrer volten på pcen, kan senke gradene en del...

Lenke til kommentar
Prøv å laste ned rivatuner for å overvåke tempen... Prøv også å laste ned RMlock som styrer volten på pcen, kan senke gradene en del...

 

 

Bruker Rivatuer til å overvåke FPS. Har ikke fått meg til å sette det opp for temp enda, men will do.

 

 

Er RMClock trygt på laptoper?

Lenke til kommentar
Prøv å laste ned rivatuner for å overvåke tempen... Prøv også å laste ned RMlock som styrer volten på pcen, kan senke gradene en del...

 

 

Bruker Rivatuer til å overvåke FPS. Har ikke fått meg til å sette det opp for temp enda, men will do.

 

 

Er RMClock trygt på laptoper?

 

 

Følg denne linken så burde du få opp gradene...

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=81852

Eller denne: http://forums.filefront.com/s-t-l-k-e-r-ge...structions.html

 

Tror det skal være bra, har hvertfall ikke opplevd stabilitetsproblemer...

Endret av EndreT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...