Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC begynner å ule etter at jeg har spilt litt


Anbefalte innlegg

Hei!

 

PC-en til samboeren min har oppført seg litt rart i det siste.

Jeg satt og spilte TF2 her om dagen og plutselig begynte den å ule/pipe akkurat som en alarm.Jeg restartet den og den kom inn i windows.Det var lenge siden det var reinstallert windows på denne PC-en,så jeg tok en fresh install.

Men etter at jeg gikk inn på windows update og tok alle hotfixes og xp updates etter install av win,så klarte ikke PC-en og komme lenger enn til desktoppen og loadet noen få ikoner før den rebootet gang etter gang etter gang.jeg kom ikke lenger enn at jeg så desktoppen 15 sec før den rebootet igjen.

Jeg reinstallerte windows igjen, men denne gangen oppdaterte jeg ikke windows over win update og den virket stabil.Jeg prøvde å spille litt igjen og etter 15 min begynte "alarmen" og pipe igjen.hva i huleste kan dette være?

 

Jeg har altså 2 pc'r som har stått og rebootet og rebootet etter windows update nå (har et annet innlegg og den andre PC-en her)

Den PC-en jeg sitter på nå holder seg stabil nå i hvertfall (har ikke oppdatert den over win update enda)

PC-en til samboeren har vært veldig stabil før denne alarmen har begynt å ule etter at jeg spilt litt.

 

Hardware på denne PC-en:

 

ABIT AN8 32X

Club 3D ATI X1900XT

2GB Minne

 

Håper noen kan gi meg litt tips om hva jeg kan prøve og gjøre her :)

 

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis er alarmen du hører temperatur-varsleren. Jeg vil tro at prosessoren blir overopphetet, og det er også vanlig med automatisk restart for å stanse den tunge belastningen på prosessoren. Ta en titt på prosessorkjøleren og se om viften går rundt, og hvis den gjør det bør du rense viften og kjøleribben for støv.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hørt om at det finnes noen innebygget alarm for temperatur...

 

Du kan jo installere diverse programmet som gjør at det piper ved høy temp, men slikt har vel brukeren selv oversikten over?

 

Men ellers så er jeg enig i at fenomenet fint kan minne om høy temperatur som følge av at kjøleren delvis har løsnet eksempelvis.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hørt om at det finnes noen innebygget alarm for temperatur...

 

Du kan jo installere diverse programmet som gjør at det piper ved høy temp, men slikt har vel brukeren selv oversikten over?

 

Men ellers så er jeg enig i at fenomenet fint kan minne om høy temperatur som følge av at kjøleren delvis har løsnet eksempelvis.

 

-Stigma

På enkelte hovedkort (for et par år siden) kunne man i BIOS stille inn at kabinett-høytalleren skulle begynne å pipe dersom CPUen nådde en viss temperatur. Vet ikke om de har fjernet den muligheten i nyere hovedkort, og jeg gidder ikke å restarte PCen nå for å sjekke :p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...